آموزش ذخیره شماره تلفن و ساخت مخاطب در آیفون

بسیاری از افراد اگر یک شماره ذخیره نشده به آن‎ها زنگ بزند، تماس را پاسخ نمی‌دهند و به خاطر سپردن تمامی شماره‌های اطرافیان تقریبا غیر ممکن است و ما به ذخیره کردن مخاطب نیاز داریم. قطعا این آموزش برای کاربرانی که با آیفون آشنایی دارند بسیار ساده است و برای عزیزانی نوشته شده که به تازگی به جمع  کاربران آیفون اضافه شده‌اند. ما در این آموزش نحوه ذخیره کردن شماره‌ها و اضافه کردن شماره به مخاطبین قبلی را با هم مرور می‌کنیم.

شما به راحتی می‌توانید شماره افرادی که با آن‌ها در تماس بوده‌اید را از برنامه Phone به مخاطبینتان اضافه نمایید.

نگاهی به تماس‌های اخیر

برنامه Phone را باز کنید.

از تب پایین Recents را انتخاب نمایید.

در این صفحه تماس‌هایی که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند، تماس‌های بی‌پاسخ هستند. البته با انتخاب گزینه Missed در همین صفحه، به شما فقط تماس‌های بی‌پاسخ نمایش داده می‌شوند.

تماس‌هایی که با رنگ مشکی مشخص شده‌اند، تماس‌های دریافتی شما هستند. تماس‌هایی هم که با رنگ مشکی و یک آیکون در سمت چپ مشخص شده، تماس‌های گرفته شده می‌باشند.

ذخیره شماره تماس در مخاطبین

۱- برای ذخیره شماره تماس مورد نظرتان روی آیکون i که یک دایره دور آن است، بزنید.

۲- در صفحه باز شده چند گزینه دارید. Create New Contact به معنای ساخت مخاطب جدید، Add to Existing Contact به معنای اضافه کردن شماره به مخاطب موجود و Add to Emergency Contacts به معنی اضافه کردن به عنوان مخاطب اضطراری است.

۳- اگر Create New Contact را انتخاب نمایید، صفحه ساخت مخاطب جدید به شما نمایش داده می‌شود که با زدن گزینه Add Photo می‌توانید برای مخاطب مورد نظر عکس انتخاب نمایید.در فیلد First name نام و Last name نام خانوادگی را وارد نمایید. در فیلد Company هم می‌توانید شرکت یا حوزه مربوط به مخاطب را وارد نمایید که یادتان بماند و سپس Done را انتخاب نمایید.

با زدن گزینه Add to Existing Contact، لیست مخاطبین فعلی به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید شماره جدید را به مخاطبین قبلی اضافه نمایید.

با زدن Add to Emergency Contacts هم شماره انتخاب شده به عنوان مخاطب اضطراری ذخیره می‌شود و پس از آن باید رابطه فرد را با خودتان مشخص کنید که به طور پیشفرض پدر، مادر، بردار و … را دارا است. اضافه کردن یک شماره به عنوان مخاطب اضطراری مربوط به قابلیت Emergency SOS است که در آینده در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

همچنین بخوانید:

 

مبتدی