چگونه یک آیفون یا آیپد را به تلوزیون یا مانیتور کامپیوتر متصل کنیم؟

بعضی اوقات اندازه نمایشگر آیفون برای که می‌خواهیم انجام دهید کافی نیست. به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید عکس‌های خود را به خانواده و دوستان نشان دهید، فیلم سینمایی مشاهده کنید یا یک محتوا را در محل کار ارائه دهید.

در اغلب موارد، ما در نزدیکی خود یک صفحه نمایش بزرگتر داریم، شاید یک کامپیوتر و یا تلوزیون. شما روش‌هایی برای اتصال آیفون به صفحه نمایش کامپیوتر یا تلوزیون دارید و می‌توانید از محتوا در صفحه نمایش بزرگتر لذت ببرید. برای فرا گرفتن نحوه انجام این کار، در ادامه با ما همراه باشید.

۱- استفاده از AirPlay در تلوزیون‌های سازگار با این قابلیت

پیش نیاز:

  • تلوزیون با پشتیبانی از ایرپلی

ما در یک آموزش مفصل به صورت جداگانه به این کار پرداخته‌ایم که از این لینک می‌توانید به مطالعه آن بپردازید. انواع تلوزیون‌های مدرن تولید شده توسط الجی، سامسونگ و سایر برندهای معروف، از ایرپلی پشتیبانی می‌کنند. اگر تلوزیون شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، یک راه ساده و بدون سیم را دارید.

برای این کار مطمئن شوید که آیفون یا آیپد شما به همان شبکه وای-فای تلوزیون هوشمند متصل است. سپس با کشیدن انگشتتان از بالای سمت راست صفحه رو به پایین، کنترل سنتر را باز نمایید. از صفحه باز شده روی Screen Mirroring بزنید و تلوزیون خود را انتخاب کنید. ممکن است از شما خواسته شود که کد نمایش داده شده را در دستگاه دیگر وارد کنید، البته این کار به خاطر دلایل امنیتی است که یک بار انجام می‌شود.

اگر تلوزیون شما بعد از زدن روی گزینه Screen Mirroring نمایش داده نشد، مطمئن شوید که تلوزیون شما از ایرپلی پشتیبانی می‌کند و وای-فای متصل شده بین آیفون و تلوزیون مشترک باشد.

۲- با مبدل Lightning به HDMI

پیش نیاز:

  • مبدل Lightning به HDMI
  • یک کابل HDMI

نکته: اگر از آیپد پرو یا آیپد ایر ۲۰۲۰ استفاده می‌کنید نیاز به مبدل USB-C به لایتینگ دارید. چون این آیپدها فاقد پورت لایتینگ هستند که در آیپدهای اقتصادی و آیفون استفاده می‌شود.

استفاده از این روش کمی هزینه دارد چون باید مبدل و کابل HDMI تهیه کنید. مبدل ارجینال اپل کمی گران است، البته شما گزینه‌های ارزان‌تری را در بازار می‌توانید پیدا کنید.

مبدل اصلی اپل ۵۰ دلار قیمت دارد که همراه آن کابل HDMI هم نیست و باید به صورت جداگانه تهیه کنید. البته به احتمال زیاد این کابل را در خانه و با یکی از وسایل الکترونیکی خود داشته باشید و بتوانید آن را موقتی استفاده کنید.

استفاده از مبدل لایتینگ به HDMI دارای نقاط ضعفی است. مهمترین آن‌ها اتصال سیمی به تلوزیون است که راحتی اتصال بی‌سیم را ندارد. علاوه بر این، برخی از کاربران در مورد وضوح و استریم بدون مکس تصاویر شکایت داشته‌اند.

اما به هر حال اگر تصمیم دارید از این روش استفاده کنید، به سادگی مبدل HDMI به لایتینگ را به آیفون یا آیپد و کابل HDMI را به مبدل وصل کنید. مطمئن شوید که ورودی تلوزیون روی HDMI است. در عرض چند ثانیه تصویر و صدا از طریق تلوزیون پخش می‌شود. توجه داشته باشید که تصویر و صدا ممکن است با کمی تاخیر در تلوزیون پخش شوند که به خاطر تبدیل سیگنال در مبدل است.

شما می‌توانید با این مبدل آیفون یا آیپد خودتان را به مانیتور کامپیوتر که دارای ورودی HDMI هست نیز متصل کنید. البته مبدل لاینینگ به VGA هم در بازار موجود است که برای کامیپوتر و تلوزیون‌هایی که HDMI ندارند قابل استفاده می‌باشد، اما این نوع مبدل‌ها صدا را منتقل نمی‌کنند.

۳- استفاده از ایرپلی و اپل تی‌وی

پیش نیاز:

  • اپل تی‌وی

در قسمت آموزش اپل خوره یک مطلب جامع و قدم به قدم برای استفاده از این روش قبلا قرار دادیم که در این لینک می‌توانید آن را مشاهده کنید. اپل تی‌وی در ایران چندان رواج ندارد اما این محصول می‌‌تواند در انتقال فیلم، عکس و آهنگ به تلوزیون به شما کمک کند. اپل تی‌وی جدای از امکاناتی همچون نصب بازی و برنامه، دارای قابلیت ایرپلی است که می‌توانید از طریق آن محتوای آیفون و آیپد خود را به صورت بی‌سیم روی صفحه تلوزیون بیاندازید.

انجام این کار بسیار ساده است. فقط باید مطمئن شوید که اپل تی‌وی و آیفون یا آیپد شما به یک شبکه وای-فای متصل هستند. بعد از آن آیکون Screen Mirroring در کنترل سنتر را انتخاب کنید و Apple TV را بزنید. کار تمام است!

۴- استفاده از نرم افزار Reflector یا برنامه‌های مشابه

پیش نیاز:

  • برنامه Reflector یا مشابه آن
  • اتصال USB یا شبکه وای-فای مشترک با کامپیوتر

اگر هیچکدام از روش‌های بالا برای شما کارساز نیست، می‌توانید از برنامه‌های موجود برای کامپیوتر استفاده کنید که برای همین منظور هستند.

یکی از برنامه‌های خوب در این زمینه Reflector است. با این برنامه، مک و ویندوز شما به گیرنده AirPlay تبدیل می‌شوند. این نرم افزار با استفاده از وای-فای یا USB کار می‌کند. Reflector تا ۷ روز رایگان است و نسخه کرک آن برای ویندوز به وفور یافت می‌گردد.

البته این روش برای پخش ویدیوهای بزرگ مناسب نیست، به خاطر لگ و رد شدن از برخی از فریم‌ها؛ اما برای مشاهده تصاویر و ویدیوهای کم حجم و کیفیت متوسط، مناسب است.

کار کردن با این برنامه بسیار ساده است، فقط کافی می‌باشد که آن را نصب کنید و گزینه Screen Mirroring را از کنترل سنتر آیفون خود بزنید. توجه داشته باشید که کامیپوتر و آیفون شما هر دو به یک شبکه وای-فای متصل باشند. برای اتصال سیمی هم کابل آیفون را به کامپیوتر متصل نمایید و گزینه Screen Mirroring را از کنترل سنتر انتخاب نمایید.

مبتدیمتوسط
  • Hamidreza

    ممنون جالب بود