حذف ویروس و اسپم (هرزنامه) تقویم در آیفون

بسیاری از کاربران با نوتیفیکیشن‌های متعددی، حاوی لینک‌های مخرب در آیفون خود روبرو می‌شوند و فکر می‌کنند که آیفون آن‌ها ویروس گرفته است. اگر شما نیز با این مشکل روبرو شده‌اید، برای رفع آن در ادامه با ما همراه باشید. این مسئله به خاطر اضافه شدن تقویم‌های جعلی به اکانت شما است که رویدادهای متعددی را همراه با لینک، درون خود جا داده است. برای حذف این اسپم، هرزنامه، ویروس و هر چیز دیگری که نام آن را می‌توان گذاشت، آموزش زیر را مطالعه کنید.

مشکل تقویم آیفون و ویروس آن چیست؟

سیستم عامل iOS مدت‌ها است که یک مکان امن برای حریم خصوصی و امنیت بوده  است. با اضافه شدن مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی با هر آپدیت، سطح این سیستم عامل بالاتر می‌رود. با این حال iOS بدون نقص نیست و کلاهبرداران می‌توانند از برخی ضعف‌های آن استفاده نمایند.

یکی از ایردات اصلی iOS مربوط به اپلیکیشن پیش فرض تقویم است. هر کسی که به ایمیل شما دسترسی داشته باشد می‌تواند شما را به رویدادی دعوت کند و بدون اجازه خاصی، رویدادها را به تقویم آیفون شما اضافه نماید.

همچنین بخوانید:

اما چگونه ایمیل شما به دست کلاهبرداران رسیده که بتوانند در تقویم شما اختلال ایجاد نمایند؟ این مسئله عمدتا به خاطر نقض اطلاعات است که احتمالا در خبرها با آن روبرو شده باشید. به طور مثال چندی پیش رابینهود که یک اپلیکیشن مبادله سهام و ارز دیجیتال است، دچار یک نقض امنیتی گسترده شد و هکرها به اطلاعات بیش از ۷ میلیون مشتری دسترسی پیدا کردند.

همچنین ممکن است با وارد کردن ایمیل خود در سایت و شبکه‌های اجتماعی مختلف به منظور دریافت کد تخفیف و موارد مشابه، قربانی این ماجرا شوید.

خوشبختانه حذف تقویم اسپم از آیفون بسیار ساده است. برخلاف بدافزارهای معمول، حذف تقویم‌های هرزنامه ویروسی آیفون نیازی به ابزار یا دانش خاصی ندارد. همچنین یک روش برای جلوگیری از دریافت نوتیفیکیشن‌های اسپم وجود دارد.

حذف تقویم اسپم یا هرزنامه در آیفون و آیپد

۱- برای شروع برنامه Calendar را در آیفون یا آیپد خود باز کنید.

۲- اکنون روی گزینه Calendars در پایین صفحه و وسط بزنید. در اینجا لیست تقویم‌های شما نمایش داده می‌شود و هر کدام که برای شما نیست روی گزینه i کنار آن تپ نمایید.

۳- در مرحله بعد روی گزینه Delete Calendar بزنید و برای تایید یک بار دیگر Delete Calendar را انتخاب نمایید.

به همین سادگی تقویم مخرب از روی آیفون و آیپد شما حذف می‌گردد.

اگر سیستم عامل شما قدیمی است، روش کار کمی متفاوت می‌باشد. در نسخه‌های قدیمی‌تر iOS برای این کار به مسیر Settings> Passwords & Accounts بروید و تقویم مشکوک را پیدا کرده و سپس حذف نمایید.

متوقف کردن دریافت نوتیفیکیشن اسپم آیکلاد

اگر همچنان نوتیفیکیشن‌های مشکوکی دریافت می‌کنید، تنظیمات تقویم را در iCloud تغییر دهید تا دیگر با این اطلاعیه‌های آزار دهنده روبرو نشوید.

۱- یک مرورگر مانند سافاری را باز کنید و به سایت icloud.com مراجعه نمایید. پس از آن وارد اپل آیدی خود شوید و روی آیکون تقویم کلیک نمایید.

۲- حالا روی آیکون چرخ دنده در گوشه سمت چپ و پایین صفحه کلیک کنید و گزینه Preferences را در منو انتخاب نمایید.

۳- در مرحله بعدی روی تب Advanced کلیک کرده و سپس به بخش Invitations بروید. حالا گزینه Email to [adress email shoma] را انتخاب نمایید و روی گزینه Save بزنید.

با این کار دیگر اگر کسی برای شما دعوتنامه ارسال کند، نوتیفیکیشن دریافت نمی‌کنید و به آدرس ایمیلتان می‌رود.

امیدواریم که اپل ساز و کار مناسبی را برای جلوگیری از این مشکل تقویم در آیفون و آیپد پیاده سازی کند.

مبتدی