اپیک گیمز به دستور دادگاه ۶ میلیون دلار به اپل پرداخت کرده است

به عنوان بخشی از حکم قاضی ایوون گونزالس، اپیک گیمز باید ۳۰ درصد از کل درآمدی که Fortnite با سیستم پرداخت مستقیم خود به دست آورده را به اپل پرداخت کند. برای پیروی از این حکم دادگاه ، اپیک گیمز اکنون ۶ میلیون دلار به اپل پرداخت کرده است.

اپیک گیمز با دور زدن مقررات اپ استور و افزودن سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خودش به بازی Fortnite، درآمد ۱۲ میلیون دلاری _۱۲,۱۶۷,۷۱۹ دلار به طور دقیق_ را به دست آورد. طبق دستور دادگاه اپیک گیکز باید ۳۰ درصد از درآمد Fortnite که بین آگوست ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۰ به دست آمده را به همراه ۳۰ درصد از درآمد حاصل شده از نوامبر تا تاریخ قضاوت را با سود پرداخت کند.

به گفته Tim Sweeney، اپیک گیمز ۶ میلیون دلار را به اپل پرداخت نموده است اما قطعا این پایان ماجرا نیست.

همچنین بخوانید:

اپیک گیمز به این رای اعتراض می‌کند و اگر بتواند رای دادگاه را برگرداند، اپل باید این ۶ میلیون دلار را پس دهد. با وجود اینکه وکلای اپل رای دادگاه را پیروزی چشمگیر نامیدند، اما این شرکت ضرر بزرگی خواهد کرد. اپل قسمت اعظم پرونده را پیروز شد اما قاضی رای داد که اپل باید به توسعه دهندگان اجازه دهد سیستم پرداخت خودشان را درون اپلیکیشن‌ها قرار دهند و این می‌تواند ضرر بسیار قابل توجهی به اپل بزند چون دیگر خبری از کمیسیون یا همان «مالیات اپل» نخواهد بود.

اپ استوردادگاه