مک بوک پرو ۱۶ اینچی تا حدود یک هفته دیگر عرضه می‌شود

امروز ۲۳ اکتبر است و تا این لحظه اپل هیچ دعوتنامه‌ای را برای کنفرانس اواخر اکتبر ارسال نکرده است و این یعنی شاید اصلا این رویداد برگزار نشود! اما ظاهرا تا پایان همین ماه اپل مک بوک پرو ۱۶ اینچی را عرضه خواهد کرد، این ادعایی است که دیجی تایمز در گزارش اخیر خود نموده است.

دیجی تایمز این ادعا را با استناد به زنجیره تامین اپل مطرح کرده و سابقه گزارش‌های صحیح و غلط را در کارنامه دارد. ما در عرضه مک بوک پرو ۱۶ اینچی در اکتبر را از چند منبع دیگر نیز شنیده‌ایم. همچنین آیکون‌هایی که به مک بوک پرو ۱۶ اینچی اشاره کنند در دو نسخه آزمایشی macOS Catalina 10.15.1 یافته شده‌اند که نشان می‌دهد اپل روی چنین محصولی کار می‌کند و عرضه آن به همین زودی‌ها رخ می‌دهد.

صفحه نمایش مک بوک پرو ۱۶ اینچی حاشیه‌های کمتری دارد و همین امر باعث شده که هم اندازه مک بوک پرو ۱۵ اینچی باشد. انتظار می‌رود که نهمین نسل پردازنده اینتل در کنار پردازنده گرافیکی ۷ نانومتری AMD Navi در این مک بوک پروها استفاده شوند. اپل همچنین برای کیبورد از مکانیزم قیچی استفاده می‌کند که از صفحه کلیدهای پروانه‌ای قابل اطمینان‌تر است. طبق شایعات این مک بوک پرو با قیمت پایه ۳۰۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد.

اگر اپل بدون هیچ رویدادی مک بوک پرو ۱۶ اینچی خود را معرفی کند یک حرکت عجیب محسوب می‌شود. احتمال دارد طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت آینده دعوتنامه‌های رویداد اکتبر از سوی اپل ارسال شوند و ما در این رویداد در کنار مک بوک پرو یاد شده، آیپد پرو ۲۰۱۹، اپل تگ و iMac جدید را ببینیم. البته اپل معمولا دعوتنامه‌های خود را با این فاصله کم ارسال نمی‌کند و شاید معرفی مک بوک پرو ۱۶ اینچی در یک کنفرانس مطبوعاتی انجام شود.

مک بوک پرو 16 اینچیمک بوک پرو 2019