جیلبریک iOS 13 با Checkra1n ، سیدیا و Zebra

همانطور که به اطلاعاتان رساندیم، یک تیم به رهبری لوکا تدسکو روی جیلبریکی به نام checkra1n کار می‌کند که بر اساس اکسپلویت غیرقابل رفع checkm8 می‌باشد. تیم checkra1n تصویری را در توییتر به اشتراک گذاشته که در آن Checkra1n، سیدیا و Zebra روی آیفون X، آیفون SE و آیپاد ۷ به چشم می‌خورد.

در تصویر یک آیفون SE با iOS 13.1.2 که مدیریت پکیج Zebra روی آن نصب است، دیده می‌شود. در کنار آن آیپاد تاچ با iOS 13.1.3 و سیدیا قرار گرفته است و در آخر هم آیفون X با آیکون سیدیا و برنامه جیلبریک Checkra1n دیده می‌شود.

اغلب کاربران با سیدیا، محبوب‌ترین مدیریت پکیج آیفون و آیپد آشنا هستند. زبرا _Zebra_ نیز کاربردی مشابه دارد و البته قدمت و محبوبیت سیدیا را ندارد. سیلو یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مدیریت پکیج است که در تصویر نیست و البته نبود آن جای تعجب ندارد چون از سوی الکترا توسعه داده می‌شود و تا کنون فقط در ابزارهای جیلبریک این تیم مانند چیمیرا شاهد آن بوده‌ایم. همچنین وضعیت توسعه Sileo در آینده نامشخص می‌باشد و به همین دلایل بعید است که شاهد همکاری Checkra1n با سیلو باشیم.

با وجود اینکه هیچ تاریخی برای انتشار Checkra1n مشخص نشده اما این تصویر طرفداران جیلبریک را به وجد می‎آورد چون iOS 13 را نمایش می‌دهد که جیلبریک شده است.

زمانی که این ابزار عرضه شود احتمالا از آیفون ۵ تا آیفون X را پشتیبانی می‌کند و با آپدیت iOS نیز جلوی آن گرفته نمی‌شود چون باگی که Checkra1n از آن استفاده می‌کند، با آپدیت نرم افزاری رفع نمی‌شود.

checkra1nZebraجیلبریکجیلبریک iOS 13سیدیالوکا تدسکو