گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۲۲ اپل : ۹۷.۳ میلیارد دلار درآمد

اپل درآمد خود برای سه ماهه دوم مالی سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده که از نظر تقویمی همان سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ می‌گردد. درآمد اپل در این سه ماهه ۹۷.۳ میلیارد دلار بوده که از ۸۹.۶ میلیارد دلار مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر می‌باشد.

سود خالص اپل در سه ماهه دوم مالی سال ۲۰۲۲ معادل ۲۵ میلیارد دلار بوده که بیشتر از ۲۳.۶ میلیارد دلار سال ۲۰۲۱ است. هیئت مدیره‌ این کمپانی سود هر سهم را ۱.۵۲ دلار اعلام کرد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل در این باره گفت که درآمد این سه ماهه گواهی بر تمرکز بی‌وقفه اپل بر نوآوری است:

نتایج رکورد این سه ماهه گواهی بر تمرکز بی‌وقفه اپل برنوآوری و توانایی ما برای ایجاد بهترین محصولات و خدمات در جهان است. ما از دیدن پاسخ قوی مشتری به محصولات جدید خود و همچنین از پیشرفتی که در راستای حذف کربن در زنجیره تامین و محصولات خود تا سال ۲۰۳۰ صورت گرفته، خرسندیم. ما مثل همیشه متعقد هستیم که نیروی خوبی در جهان باشیم – هم در آنچه که خلق می‌کنیم و هم در آنچه که پشت سر می‌گذاریم.

این سه ماهه مالی توانست رکوردهای جدیدی را برای اپل به همراه داشته باشد. بخش خدمات رکورد جدیدی را ثبت کرد و درآمد آیفون، مک، گجت‌های پوشیدنی، خانگی و لوازم جانبی نیز به رکوردهای تازه‌ای رسیدند. تیم کوک تاکید کرد که درآمد خدمات به ۱۹.۸ میلیارد دلار افزایش یافته که ۱۷ درصد بیشتر از عدد سال پیش است. لوکا ماستری، مدیر مالی شرکت اضافه کرد که اپل در هر بخش به جز آیپد که با محدودیت‌های شدید زنجیره تامین روبرو می‌باشد، رشد داشته است.

به طور کلی درآمد اپل در سه ماهه دوم مالی سال ۲۰۲۲ به شکل زیر بوده است:

  • آیفون: ۵۰.۶ میلیارد دلار
  • مک: ۱۰.۴ میلیارد دلار
  • آیپد ۷.۶ میلیارد دلار
  • گجت‌های پوشیدنی، خانگی و لوازم جانبی: ۸.۸ میلیارد دلار
  • خدمات: ۱۹.۸ میلیارد دلار
گزارش مالی