CODA اپل جایزه بهترین فیلم را در اسکار ۲۰۲۲ به دست آورد

در حالی که سرویس اپل تی‌وی+ در ابتدا تعداد انگشت شماری فیلم و سریال اختصاصی داشت، به سرعت و تا به امروز بعد از گذشت حدود دو سال، سهم زیادی از سریال‌های تلوزیونی موفق، مستندها و یا فیلم‌های محبوب را به خود اختصاص داده است. با این حال اوج موفقیت اپل تی‌وی+ در مراسم اسکار رقم خورد. جایی که برای اولین بار یک سرویس استریم با فیلم اختصاصی خود به نام CODA توانست جایزه بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۲ را دریافت کند.

برای دانلود فیلم CODA با زیرنویس فارسی چسبیده کلیک کنید

اپل برای شش جایزه در اسکار نامزد  شده بود:

  • بهترین فیلم : CODA
  • بهترین بازیگر مرد : دنزل واشنگتن برای فیلم The Tragedy of Macbeth
  • بهترین بازیگر نقش مکمل مرد : تروی کوتسور برای فیلم CODA
  • بهترین فیلمنامه اقتباسی : سیان هدر برای فیلم CODA
  • بهترین فیلمبرداری : برونو دلبونل برای فیلم The Tragedy of Macbeth
  • بهترین طراحی تولید : استفان دچانت برای فیلم The Tragedy of Macbeth

از میان نامزدی‌ها، اپل توانست مواردی که مربوط به CODA است را به دست آورد، از جمله تندیس بهترین بازیگر مکمل مرد که به تروی کوتسور تعلق گرفت.

در حالی که اپل تی‌وی+ توانست Netflix، Hulu یا HBO Max را شکست دهد، نکته مهم اینجاست که بهترین فیلم برای اولین بار از پلتفرم‌های استریم انتخاب شد، که تا به حال مورد بی اعتنایی قرار گرفته بودند و نقطه عطفی در تاریخ سرگرمی بود. زک ون آمبورگ، رئیس جهانی ویدیو اپل در این باره گفت:

از طرف همه در اپل، ما از آکادمی به خاطر افتخارتی که در این شب به CODA اعطا کرد، بسیار سپاسگزاریم. ما به تیم‌های خود در سرتاسر جهان می‌پیوندیم تا با سیان، تروری، تهیه کنندگان و کل بازیگران و گروه به خاطر چنین ارائه قدرتمندنی از جامعه ناشنوایان به تماشاگران و شکستن بسیار از موانع در این فرآیند، جشن بگیریم. اشتراک گذاری این داستان پرطروات و موید زندگی، که ما را به یاد قدرت فیلم برای گرد آوردن جهان می‌اندازد، بسیار ارزشمند بوده است.