اپل نبرد قانونی عبارت “یک چیز دیگر” را باخت!

کمپانی اپل و Swatch در ماه‌های اخیر چندین بار شمشیرشان را در کشورهای مختلف علیه هم چرخانده‌اند. اپل در دادگاه سوئیس از ساعت ساز سوئیسی، برای استفاده از عبارت “Tick different” که شبیه به شعار معروف “Think different” است، شکایت کرد که البته در نهایت در این دادگاه بازنده بود.

طبق گزارش جدید، اپل یک نبرد دیگر قانونی را از همین کمپانی Swatch باخته است. این بار اپل از سوئیسی‌ها برای استفاده از عبارت “one more thing” به معنای یک چیز دیگر شکایت کرده است. کمپانی اپل طی کنفرانس‌ها از این عبارت برای معرفی محصولات بیشتر استفاده می‌کند.

افسر این پرونده گفته است که هر دو کمپانی از این عبارت فقط هنگام معرفی محصولات استفاده می‌کند و ارتباطی به کالاها ندارد و در زمان ارائه استفاده می‌شود.

کمپانی Swatch در این باره گفته که عبارت یک چیز دیگر از فیلم noir الهام گرفته شده است که شخصیت کارگاه فیلم از آن استفاده می‌کند.

این عبارت را استیو جابز در کنفرانس‌های اپل جا انداخت. وقتی که معرفی محصولات قابل پیش بینی تمام می‌شد وی با گفتن یک چیز دیگر هیجان را به حضار منتقل می‌کرد. به هر حال دادگاه ادعای اپل را نپذیرفته و گفته شده این یک عبارت معمولی است که سخنران ممکن است در حرف‌هایش از آن استفاده کند و اپل در این پرونده نیز شکست خورده است.

دادگاهشکایت