اپل میلیون‌ها دلار برای سرویس جدید اپل آرکید هزینه کرده است

طبق گزارش جدیدی که منتشر شده است اپل صدها میلیون دلار برای سرویس جدید خود با نام اپل آرکید هزینه کرده است. کوپرتینویی‌ها در رویداد فروردین ماه سرویس اپل آرکید را معرفی کردند و گفته شد تا اواخر سال میلادی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

اپل آرکید قرار است با بیش از ۱۰۰ عنوان بازی عرضه شود و اپل احتمالا برای آن‌ها بیش از ۵۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است. هزینه پرداخت شده از سوی اپل به توسعه دهندگان بازی‌ها بیش از هزینه مورد نیاز برای ساخت بازی بوده است.

اپل همچنین آپشن‌های اضافه‌ای را برای توسعه دهندگان در نظر گرفته است که بازی‌ها را به صورت اختصاصی برای پلتفرم اپل منتشر کنند و در سایر پلتفرم‌ها همانند گوگل پلی یا ایکس‌باکس گیم‌پس عرضه نشوند. البته این انحصاری بودن برای چند ماه است و پس از آن توسعه دهندگان می‌توانند به طور آزادنه بازی‌های خود را برای سایر پلتفرم‌ها عرضه کنند.

با اپل آرکید، کاربران آیفون، آیپد، مک و اپل تی‌وی یک سرویس بازی مبتنی بر حق اشتراک را خواهند داشت. این بازی‌های با کیفیت هیچگونه پرداخت درون برنامه‌ای یا تبلیغاتی نخواهند داشت. این بازی‌ها با تمامی دستگاه‌های موجود در اکوسیستم اپل سازگار هستند و همگام سازی می‌شوند. به طور مثال شما می‌توانید بازی را در آیفون خود شروع کنید و آن را در مک خود ادامه دهید.

اپل تا کنون هیچ اشاره‌ای به قیمت گذاری اپل آرکید نداشته است اما اشتراک بازی احتمالا ماهیانه ۷.۹۹ دلار تا ۹.۹۹ دلار خواهد بود. با کاهش فروش محصولات سخت افزاری اپل، این کمپانی به شدت روی بخش خدمات تمرکز کرده است. اپل آرکید در تب جدیدی از اپ استور نمایش داده می‌شود و به طور بالقوه به چشم میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان می‌خورد.

اپل آرکید