اپل بیش از ۸۵ هزار بازی و برنامه را از اپ استور چین پاک کرد!

درست یک روز قبل از پایان سال ۲۰۲۰، اپل بیش از ۳۹ هزار بازی و ۴۶ هزار برنامه را از فروشگاه نرم افزاری خود در چین حذف کرد. چون توسعه دهندگان این اپلیکیشن‌ها مجوز رسمی از دولت چین را نگرفته‌اند، از سوی اپل از اپ استور حذف شدند.

توسعه دهندگان و ناشران در چین موظف بودند که اپلیکیشن خود را با شماره مجوز صادر شده توسط دولت به روز کنند تا امکان پرداخت درون برنامه‌ای برای کاربران در دسترس باشد. این بزرگترین رخداد حذف اپلکیشن در یک روز است و در اپ استور چین رخ داد.

لیست اپلیکیشن‌های حذف شده عناوین مهمی مانند Assassin’s Creed Identity و NBA 2K20 را نیز دربر دارند. طبق گزارش Qimai تنها ۷۴ بازی از ۱۵۰۰ بازی برتر با پرداخت درون برنامه‌ای از این حذف جان سالم به در برده‌اند!

تاد کوهنز، مدیر بازاریابی AppInChina، شرکتی که به کمپانی‌های خارجی کمک می‌کند تا برنامه و بازی‌های خود را در چین عرضه کنند در این باره گفت:

فقط بازی‌های دارای پرداخت با مجوز قابل قبول هستند و با وجود اینکه مجوزهایی که برای بازی‌های خارجی داده شده بسیار کم هستند، احتمالا توسعه دهندگان بازی برای نسخه چینی بازی خود به مدل کسب درآمد از آگهی روی بیاورند.

اپل قطع همکاری با توسعه دهندگان و ناشران اپلیکیشن‌ها را به خوبی بلد است به طور مثال حماسه Fortnite! این کمپانی سپتامبر به توسعه دهندگان هشدار داد که اگر از قوانین جدید چین پیروی نکنند اپلیکیشن آن‌ها از استور این کشور پاک می‌شود.

اپ استورچین