اپل یک مقر ۱ میلیارد دلاری در آستین می‌سازد

اپل قصد دارد فضای بیشتری را برای کسب و کار ایجاد کند و به همین منظور این شرکت اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرده قصد دارد یک مقر جدید ۱ میلیارد دلاری در آستین تگزاس بسازد، همچنین سایت‌هایی را در سیاتل، سن دیگو و کالورسیتی تاسیس کند.

اپل افتخار می‌کند که سرمایه گذاری، ایجاد شغل و فرصت‌های جدید را در سرتاسر ایالات متحده انجام دهد و همکاری ربع قرنی اپل را با شهر و مردم آستین به طور قابل توجهی تقویت کند. استعداد، خلاقیت و ایده‌ها برای پیشرفت فردا به منطقه و بخش محدود نمی‌شود، و با این توسعه جدید ما تعهدمان را به رشد فناوری در بخش‌های مختلف و به کاری گیری نیروهای کار را دو چندان می‌کنیم. تیم کوک – مدیر عامل اپل

اپل در سه سال آینده حضور خود را در پیتسبورگ، نیویورک و بولدر و کلرادو گسترش می‌دهد و با گذشت زمان، امکان توسعه در سایر نقاط ایالات متحده آمریکار ا فراهم می‌کند.

مقر آستین

مقر ۱۳۳ هکتاری آینده اپل که کمتر از یک مایل با امکانات موجود اپل در این شهر فاصله دارد، در ابتدا ۵۰۰۰ کارمند ظرفیت دارد و با گذشت زمان انتظار می‌رود تا حدود ۱۵ هزار کارمند افزایش یابد، که به طور بالقوه می‌تواند اپل را به بزرگترین کارفرمای خصوصی آستین بدل کند.

فرماندار تگزاس Greg Abbott از سرمایه گذاری عظیم اپل در این ایالت تشکر کرده است.

اپل در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که در حال حاضر ۶۲۰۰ نفر در آستین مشغول به کار هستند که بزرگترین جمعیت خارج از کوپرتینو می‌باشد. این شرکت چندین آمار جالب برای ایجاد شغل ۲۰۱۸ منتشر کرده است:

  • اپل در سال ۲۰۱۸، در حدود ۶ هزار فرصت شغلی جدید در آمریکا ایجاد کرده است
  • در حال حاضر ۹۰ هزار نفر در ۵۰ ایالت مختلف برای اپل مشغول به کار هستند
  • اپل در حال پیش بردن برنامه‌های خود برای ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید تا سال ۲۰۲۳ است
  • اپل در ۱۶ ایالت مختلف بیش از هزار کارمند دارد

در طول سه سال آینده اپل هزار کارمند جدید را در سیاتل، سن دیگو و کالور سیتی استخدام می‌کند و صدها فرصت شغلی جدید نیز در پیتسبورگ، نیویورک، بولدر، بوستون و پورتلند، اورگن ایجاد می‌شود.

با توجه به اطلاعات موجود، این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد ۱۰ میلیارد دلار در دیتا سنترهای سراسر ایالت متحده آمریکا طی ۵ سال آینده از جمله ۴.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سرمایه گذاری کند. مرکز داده‌های موجود در کارولینای شمالی، آریزونا و نوادا گسترش می‌یابند. همچنین غول کوپرتینو قصد دارد یک مرکز داده جدید در شهر ووکایی بسازد.

آستینمقر اپل