ترامپ: خبری از معافیت واردات برای قطعات مک پرو ساخته چین نیست

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به تازگی توییتی را در مورد تعرفه‌های اپل ارسال کرده و بار دیگر عدم رضایت خود را درباره سیاست‌های تولید اپل اعلام نموده است.

اپل تخفیف یا معافیتی برای قسمت‌های ساخته شده مک پرو در چین دریافت نخواهد کرد. آن‌ها در ایالات متحده آمریکا بدون تعرفه بسازید!

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا

بلومبرگ اخیرا در گزارشی ادعا کرده که اپل از دولت ایالات متحده آمریکا خواسته که قطعات مک بوک پرو جدید و برخی از لوازم جانبی همانند مجیک موس و مجیک ترکپد را از تعرفه ۲۵ درصدی واردات از چین حذف کند.

در حالی که برخی از محصولات اپل همانند اپل واچ و ایرپاد، از تعرفه‌های قبلی جان سالم به در بردند، اما مک بوک پرو جدید زیاد خوش شانس نیست. به گزارش وال استریت ژورنال مک بوک پرو ۶ هزار دلاری اپل در چین توسط کمپانی Quanta Computers مونتاژ می‌شود.

مدل‌های قبلی در آستین تگزاس مونتاژ می‌شدند ولی چالش‌های مختلف مرتبط با اجرای پروسه تولید، و مهمتر از همه مقرون به صرفه بودن تولید، اپل را مجاب به تولید مک در خارج از خاک آمریکا کرد. اپل در این بار گفته که مونتاژ نهایی فقط بخشی از فرآیند تولید می‌باشد و این بیانگر این است که کامپیوتر جدید اپل از قطعات ساخت آمریکا استفاده می‌کند.

دولت ترامپ واردات چین را با مالیات اضافی ۳۰۰ میلیارد دلاری تهدید می‌کند. به گفته ترامپ اپل از تعرفه‌های جدید مصون نخواهد بود. به عبارت دیگر اپل به خاطر جنگ تجاری چین و آمریکا قربانی خواهد شد.

ترامپچیندونالد ترامپ