M1 اولترا اپل توانست تراشه ۲۸ هسته‌ای اینتل را در بنچمارک شکست دهد!

در رویداد Peek Performance اپل تراشه M1 اولترا را معرفی کرد که اساسا دو تراشه M1 Max را با UltraFusion به هم متصل کرده تا عملکرد بالاتری را ارائه دهد. اپل در ادعایی جسورانه گفت که مک استودیو با این تراشه تا ۶۰ درصد سریع‌تر از مک پرو ۲۸ هسته‌ای با تراشه اینتل است. به تازگی یک بنچمارک منتشر شده که ادعای اپل در مورد M1 اولترا را تایید می‌کند.

Geekbench که یکی از بنچمارک‌های معتبر می‌باشد، نتایج عملکرد مک استودیو مجهز به M1 Ultra را منتشر کرد و امتیازات آن به طور قابل توجهی بالاتر از مک پرو با تراشه ۲۸ هسته‌ای اینتل است.

مک استودیو در حالت تک هسته‌ای ۱۷۹۳ امتیاز و در حالت چند هسته‌ای ۲۴۰۵۵ امتیاز را به دست آورده است. مک پرو با تراشه ۲۸ هسته‌ای اینتل در حالت تک هسته‌ای ۱۱۵۲ امتیاز و در حالت چند هسته‌ای ۱۹۹۵۱ امتیاز را به دست آورده است. طبق این اعداد M1 Ultra که در مک استودیو استفاده شده، ۵۶ درصد سریع‌تر از مک پرو ۲۸ هسته‌ای باشد. از نظر عملکرد چند هسته‌ای نیز M1 Ultra حدود ۲۱ درصد سریع‌تر است.

همچنین بخوانید:

نکته قابل توجه اینجاست که مک استودیو با وجود اینکه کوچکتر و کم مصرف‌تر نسبت به مک پرو است، چنین امتیاز بالاتری را به دست آورده است. با این حال M1 Ultra تازه معرفی شده و باید چالش‌های متعددی را پشت سر بگذارید، اما با توجه به سابقه تراشه‌های اختصاصی اپل، بعید است که ناامید کننده ظاهر شود.

با وجود اینکه نتایج بسیار چشم گیر هستند اما نمی‌توان به طور کامل روی آن‌ها حساب کرد چون امتیازات Geekbench 5 همیشه مطابق دنیای واقعی نیستند. همچنین این تنها یک بنچمارک است و باید منتظر عملکرد M1 اولترا در دنیای واقعی و مقایسه آن با رقبا باشیم.

M1 Ultraمک استو