اپل کارمند خود را به خاطر عکس یک زن اخراج کرد

شرکت‌هایی همانند اپل زمانی که بحث به خط مشی کمپانی برسد، بسیار سختگیر هستند. یک زن که ساکن بیکرزفیلد کالیفرنیا است، پس از مراجعه به یکی از فروشگاه‌های اپل واقع در مرکز خرید Valley Plaza Mall متوجه می‌شود یکی از تصاویر وی از آیفونش به سرقت رفته است. این زن بسیار ناراحت می‌شود و پستی را در فیسبوک منتشر می‌کند که بیش از هزار بار به اشتراک گذاشته می‌شود.

این خانم که گلوریا فوئنتس نام دارد به فروشگاه رسمی اپل مراجعه می‌کند. صفحه نمایش گوشی وی شکسته بود و به قصد تعمیر به آن مغازه مراجعه می‌کند. یک کارمند مرد گوشی وی را گرفته و بعدا آن را پس داد. فوئنتز متوجه می‌شود که شخصی پیامی را از گوشی وی به شماره ناشناسی ارسال کرده است.

گلوریا در پست فیسبوک خود گفته که: تمامی اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات مالی و موارد مربوط به آن را داشته و همچنین اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی را حذف کرده است، زیرا نمی‌خواسته کسی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. او همچنین یک بکاپ از آیفون خود گرفته و قصد داشته تمامی تصاویر را بعد از آن حذف کند اما فراموش کرد این کار را انجام دهد. او گوشی خود را به آن فرد داد و فکر می‌کرده که در حال انجام کار خود است و حتی دوبار پسوردش را به تعمیر کار اپل داده است. گلوریا به خانه برگشته و قصد داشت که به کسی پیام دهد اما متوجه می‌شود یک پیام به شماره‌ای ناشناس ارسال شده است. وی به محض اینکه مسیج را باز کرده گریه‌اش گرفته چون متوجه شد کارمند اپل به گالری وی رفته و یکی از تصاویر خصوصی‌اش را که برای دوست پسرش گرفته، به شماره‌ای ناشناس ارسال کرده است. این عکس دارای اطلاعات جغرافیایی هم بوده و مکان خانه‌اش نیز از طریق عکس پیدا می‌شود. این عکس برای حدود یک سال پیش بوده و کارمند اپل قطعا مرور نسبتا طولانی را در گالری وی داشته چون آیفون وی دارای بیش از ۵ هزار عکس است. او پس از مشاهده عکس به فروشگاه رفته و آن تعمیر کار قبول کرده که این شماره وی است اما نمی‌داند چگونه تصویر برایش ارسال شده است!

گلوریا در ادامه پست خود گفته که: من به احتمال زیاد اولین فردی نیستم که او چنین بلایی را سرش آورده است. نوجوانان و زن‌های دیگری هم برای حل مشکلات آیفون خود به این فرد مراجعه داشته‌اند. شاید او تصاویر بیشتری ازمن ارسال کرده باشد و فقط این یکی را فراموش کرده که پاک کند. اون باید پاسخگوی کار خودش باشد.

اپل نیز سریعا وارد عمل شده است و تحقیقات را آغاز کرد. این شرکت متوجه شد که کارمندش واقعا مقصر است و بلافاصله وی را اخراج نمود.

اما این پایان ماجرا نیست و اخراج پایان کار کارمند سابق اپل نبوده است. اداره پلیس بیکرزفیلد نیز اعلام کرده این یک تحقیق علنی و فعال است و احتمالا اتهامات جنایی در این پرونده مطرح شود.

همچنین بخوانید:

کارکنان اپلکارمندان