عرضه مک بوک پرو جدید با پردازنده ۸ هسته‌ای

اپل روز گذشته با عرضه مک بوک پرو جدید با پردازنده‌‌های نسل هشتم و نهم اینتل همه را سورپرایز کرد. این به روزرسانی، مدل هشت هسته‌ای مک بوک پرو ۱۵ اینچی اپل را دوبرابر قدرتمندتر نسبت به مک بوک پرو ۴ هسته‌ای می‌کند.

مک بوک پرو جدید ۸ هسته‌ای همچنین ۴۰ درصد از مک بوک پرو ۲۰۱۸ با ۶ هسته، سریع‌تر است. اپل نیز بر روی این افزایش سرعت نسبت به نسل‌های قبلی با، طرح چند سناریو مانور داده است.

  • تولید کنندگان موسیقی می‌توانند پروژه‌های بزرگ چند تراکه را دو برابر بیشتر با پلاگین Alchemy برنامه Logic Pro X بازپخش کنند
  • طراحان سه بعدی می‌توانند رندر صحنه‌ها را دوبرابر سریع‌تر در Maya Arnold به دست بیاورند
  • عکاسان می‌توانند ویرایش‌های پیچیده و استفاده از فیلترها را تا ۷۵ درصد سریع‌تر انجام دهند
  • توسعه دهندگان می‌توانند کامپایل کد را تا ۶۵ درصد سریعتر در Xcode انجام دهند
  • دانشمندان و محققان می‌توانند شبیه سازی دینامیکی مایع پیچیده را تا ۵۰ درصد سریعتر با TetrUSS محاسبه نمایند
  • تدوینگران فیلم می‌توانند تا ۱۱ ویدیو ۴k را به طور همزمان در Final Cut Pro X استریم و ویرایش کنند

مک بوک پرو ۱۵ اینچی در حال حاضر با پردازنده ۶ و ۸ هسته‌ای با توربو بوست ۵ گیگاهرتزی در دسترس است. سایر مشخصات مک بوک پرو تغییر نکرده است؛ تراشه امنیتی T2 اپل، صفحه نمایش رتینا با روشنایی ۵۰۰ نیت، پورت Thunderbolt 3، بلندگوهای استریو، تاچ بار، تاچ آیدی و هاردهای سریع SSD.

در حالی که اپل در کنفرانس مطبوعاتی این مک اشاره‌ای نداشت، اما کیبورد دستگاه نیز به روز شده است. اپل با استفاده از متریال جدید سعی کرده که مشکل کیبورد پروانه‌ای خود را نیز رفع کند. نسل‌های قبلی این کیبورد گاها با زدن یک کلید، چند کلید را اعمال می‌کرد که امیدواریم در این نسل حل شده باشد.

قیمت مک بوک پرو ۱۳ و ۱۵ اینچی به ترتیب از ۱۷۹۹ دلار و ۲۳۹۹ دلار شروع می‌شود.

مک بوک پرومک بوک پرو 2019