پس از ۴ سال؛ دستور دادگاه به اپل برای دسترسی به عکس‌های شوهر

راشل تامپسون، که همسرش را از دست داده است، با ارائه دادخواستی علیه اپل این غول کوپرتینویی را مجبور به ارائه دسترسی به عکس‌های همسر فوت شده‌اش کرد. وی این شکایت را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده و پس از ۴ سال به نتیجه رسیده است. راشل این کار را برای به دست آوردن تصاویر همسر مرحومش برای دختر ۱۰ ساله‌اش کرده است.

همسر خانم تامپسون در ژوئن سال ۲۰۱۵ زمانی که دخترش تنها ۶ سال داشت جان خود را از دست داده است. با توجه به این حادثه ناگوار، دختر ۶ ساله وی پدرش را به خوبی به یاد نمی‌آورد. بنابراین مادرش از کمپانی اپل درخواست کرد که دسترسی به حساب شوهرش را به آن‌ها بدهد که این درخواست فایده‌ای نداشت. اپل روی حریم خصوصی بسیار سختگیر است، همانطور که بارها، به خصوص در پرونده سید فاروق، ثابت کرده است. متاسفانه این سیاست سخت گیرانه شرکت گاها می‌تواند تاثیرات منفی داشته باشد.

خانم تامپسون پس از تلاش‌های ناموفق برای رسیدن به اطلاعات به طور غیرقانونی به دادگاه رفت ولی روند شکایت و رای گرفتن وی ۴ سال به طول انجامید. حالا دادگاه منطقه مرکزی لندن رای را به نفع وی صادر کرده است و اپل باید ۴۵۰۰ عکس و ۹۰۰ ویدیو از حساب خصوصی همسرش به او بدهد. این در شرایطی است که طبق قوانین انگلستان دسترسی به حساب شخص متوفی ممنوع است. خانم تامپسون در این باره گفته:

فیلم‌ها خیلی خوب هستند چون شما به طور شگفت انگیزی صدای یک فرد را سریعا فراموش خواهید کرد.

حالا با حکم دادگاه خانم تامپسون و دخترش، ماتیلدا، پس از چندین سال مبارزه می‌توانند از خاطرات خانوادگی خود لذت ببرند. نظر شما چیست؟ آیا تصمیم دادگاه درست بوده یا باید حریم خصوصی فرد متوفی حفظ میشد؟ نظرات خود را با ما در پایین به اشتراک بگذارید.

دادگاهشکایت