مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲ با تراشه M2

اپل نسخه به روز شده مک بوک پرو ۱۳ اینچی را با تراشه M2 معرفی کرد که تا ۲۴ گیگابایت رم یکپارچه و ۲۰ ساعت عمر باتری را ارائه می‌دهد!

به مک بوک پرو M2 سلام کنید

در رویداد WWDC 2022 اپل یک مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید را معرفی کرد که دارای تراشه M2 می‌باشد. این مک بوک پرو ۲۰۲۲ عملکرد سریع‌تر، عمر باتری تا ۲۰ ساعت برای پخش ویدیو و سایر پیشرفت‌ها را به همراه دارد. حضور M2 در این مک بوک پرو جهش ۲۰ درصدی عملکرد CPU و بهبود قابل توجه GPU را به همراه دارد. به ادعای اپل، M2 می‌تواند با لپ تاپ‌های مجهز به تراشه اینتل با مصرف انرژی بسیار کمتری رقابت کنند. به لطف سیستم خنک کننده فعال، این مک بوک پرو ۱۳ اینچی بری ارائه عملکرد حرفه‌ای طراحی شده است. همچنین بخوانید: مشکل بزرگ اپل با شارژ آیفون و سایر محصولات .

تاثیر M2

به لطف پیشرفت‌های اپل در تولید تراشه، قابل حمل‌ترین نوت بوک حرفه‌ای این کمپانی اکنون می‌تواند چندین ویدیو ۴K و ۸K را به طور همزمان استریم کند. M2 دارای دو هسته گرافیکی بیشتر، ۵۰ درصد پهنای باند مموری بیشتر و موتور عصبی سریع‌تر نسبت به نسل قبلی خود است.

مک بوک پرو ۲۰۲۲ چقدر سریع‌تر است؟

اپل برای ملموس کردن پیشرفت مک بوک پرو M2 چندین مثال زده است. هنگام کار با تصاویر RAW در Affinity Photo این مک بوک پرو ۴۰ درصد سریع‌تر است. هسته‌های رسانه‌ای M2 مک بوک پرو ۲۰۲۲ را قادر می‌سازد تا ۱۱ استریم با کیفیت ۴K و دو استریم با کیفیت ۸K ProRes را پخش کند. تبدیل ویدیو به ProRes نیز ۳ برابر سریع‌تر شده است.

قیمت و زمان عرضه

مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲ با سیستم عامل macOS Monterey در حال حاضر در فروشگاه اپل پیش فروش می‌شود و حدود یک ماه دیگر به دست مشتریان می‌رسد. مدل پایه این مک بوک پرو ۱۲۹۹ دلار قیمت دارد و برای داشتن حافظه بیشتر باید پرداختی بالاتری داشته باشد. رنگ آن نیز همان نقره‌ای و خاکستری می‌باشد. نکته جالب اینجاست که این مک بوک پرو ۲۰۲۲ هنوز دارای تاچ بار و البته تاچ آیدی است.

مک بوکمک بوک پرو 13 اینچیمک بوک پرو 2022