چگونه از هاله زرد رنگ صفحه نمایش آیفون خلاص شویم؟

قابلیت True Tone از زمان عرضه آیپد پرو ۹.۷ اینچی و سال ۲۰۱۶ معرفی شد. از آن زمان به سایر محصولات اپل از جمله آیفون و مک هم اضافه گردید.

با روشن بودن True Tone دستگاه شما با استفاده از سنسورهای خود نور محیط را تجزیه و تحلیل می‌کند. سپس با تغییراتی در رنگ صفحه نمایش و کالیبر نقطه سفید، تجربه طبیعی‌تری را ایجاد می‌کند.

یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران آیفون با این قابلیت و صفحه نمایش اولد دارند، گرایش رنگ‌ها به سمت زرد است. این ویژگی در دستگاه‌های LCD مشکلی ندارد و البته اکثر کاربران به هاله زرد آن هم عادت کرده‌اند. با وجود اینکه قابلیت True Tone کمی روی مصرف باتری می‌تواند تاثیر گذار باشد اما به شخصه ترجیح می‌دهم همیشه فعال باشد.

به مبحث فنی دلیل این زردی وارد نمی‌شویم اما به همین حد بسنده کنیم که در تولیدات گوشی‌های هوشمند سایر برندها هم این مشکلات وجود داشته و سامسونگ بعد از چند نسل به یک کالیبراسیون خوب رسید. البته رنگ هاله سامسونگ سبز و یا گرایش رنگ‌ها به سردی بود.

بیاید به کاری که از ابتدا به دنبالش هستیم بپردازیم، رفع مشکل زردی!

رفع مشکل رنگ زرد صفحه نمایش آیفون

رفع این مشکل از طریق تنظیمات آیفون انجام می‌شود و اعمال آن کاملا سلیقه‌ای است. برای گرفتن نتیجه بهتر، یک مانیتور با کیفیت و رنگ بندی درست در نزدیکی خود داشته باشید و مراحل زیر را دنبال کنید:

در ابتدا مطمئن شوید True Tone روشن باشد که از مسیر Settings → Display فعال و غیرفعال می‌شود. همچنین از طریق کنترل سنتر و لمس طولانی نوار نور دستگاه، این گزینه در دسترس است.

سپس به مسیر Settings → General → Accessibility → Display Accommodations → Color Filters بروید.

این منو در واقع برای کاربرانی که از کور رنگی رنج می‌برند ساخته شده است. با این حال برای رفع هاله زرد رنگ هم کارایی دارد. به پایین صفحه بروید و گزینه Color Tint را انتخاب کنید.

هیچ مقدار دقیقی برای تنظیم وجود ندارد و برای همین قبلتر گفته شد یک مانیتور به عنوان مرجع در کنار شما باشد. برای تنظیم فیلتر باید از نوار Hue استفاده کنید و مقدار رنگ را با رنگ سفید مانیتور مرجع مقایسه کنید تا در جای مناسب قرار گیرد.

طبق بررسی انجام شده برای آیفون XS و آیفون XS مکس مقدار تصویر پایین مناسب است و سایر آیفون‌ها هم در این نقطه رنگ مطلوبی دارند.

البته اگر True Tone را خاموش کنید با این تنظیم رنگ، صفحه نمایش شما به سردی و آبی گرایش دارد. پیشنهاد ما روشن بود همیشگی این قابلیت است.

مبتدی