بررسی پوستر WWDC 2021 : رونمایی از مک بوک پرو جدید، هدست واقعیت افزوده یا اپل گلس

اپل به تازگی برنامه رویداد سالانه توسعه دهندگان خود را اعلام کرده است. WWDC 2021 در ۱۷ خرداد ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود و مجددا یک رویداد کاملا آنلاین است. انتظار می‌رود که در این رویداد از iOS 15 و macOS 12 رونمایی شود. Jon Prosser که در انتشار اطلاعات از محصولات اپل قبل از عرضه سابقه خوبی دارد، با بازنشر خبری مربوط به اشاره پوستر رویداد به مک بوک پرو جدید، معرفی این محصول را تایید کرده است.

بلومبرگ نیز هفته گذشته گزارش کرده بود که مک بوک پرو جدید با پردازنده ۱۰ هسته‌ای در تابستان سال جاری رونمایی می‌شود.

پوستر WWDC 2021 به مک بوک پرو جدید اشاره دارد

در پوستر اپل برای WWDC 2021، سه شکلک با مک بوک پرو نشان داده شده‌اند. اگر روی بازتاب عینک فرد سمت چپ زوم کنید، عباراتی کد گذاری شده را نشان می‌دهند. این یونیکدها زمانی که ترجمه شوند سه شکلک چنگال و چاقو، خواب و مک بوک را نشان می‌دهند. در قسمت دیگر این کدها هم شرط اینکه صحیح باشند (while true) دیده می‌شود که همه می‌توانند به معرفی مک بوک پرو جدید اشاره داشته باشند.

جان پروسر نیز با مشخص شدن این نکته عرضه مک بوک پرو جدید را در ماه میلادی آینده تایید کرد. جان اطلاعات دیگری در مورد این مک بوک پرو نداد، هر چند گفته می‌شود در دو سایز ۱۴ و ۱۶ اینچی در دست تولید هستند.

طبق شایعات، مک بوک پرو ۲۰۲۱ دارای شارژر مگ سیف، پورت‌های اضافه برای بهبود اتصال به دستگاه‌های اکسترنال و … است. بر اساس گزارشات، اپل در نسل بعدی مک بوک پرو پورت HDMI و اسلات کارت حافظه SD را نیز برمی‌گرداند. انتظار می‌رود که مک بوک پرو ۲۰۲۱ با پردازنده ۱۰ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۶/۳۲ هسته‌ای همراه باشد.

البته ممکن است این بازتاب روی عینک و واژه True به معنای صحیح، به هدست واقعیت مجازی یا اپل گلس هم اشاره داشته باشد. البته تمامی این موارد گمانه زنی هستند و باید تا ۱۷ خرداد منتظر اپل بمانیم.

اپل گلسمک بوک پرومک بوک پرو 2021هدستواقعیت افزودهواقعیت مجازی