محصولات آینده اپل : آیفون ۱۲، اپل واچ سری ۶، ایرتگ، ایرپاور، آیپد پرو ۵G و …

زمانی که به محصولات آینده اپل فکر کنید احتمالا آیفون ۱۲ و اپل واچ سری ۶ به ذهن شما متبادر شوند.. شاید به آیپد پرو ۵G و ایرپاد پرو لایت که شایعه شده در ماه آینده عرضه می‌شوند هم برسید. اما در واقع اپل بیش از ۲۰ محصول را در راه دارد.

ما این مطلب را بر اساس شایعات و اطلاعات محصولات آینده اپل ایجاد کرده‌ایم تا درک روشن‌تری از محصولات آینده اپل داشته باشید.

استودیوپاد اپل

اپل سال‌ها است که روی یک هدفون رو گوشی حرفه‌ای کار می‌کند و با وجود تاخیر چند ساله به نظر می‌رسد که به عرضه آن نزدیک شده‌ایم. نام این هدفون مشخص نیست اما فعلا آن را همان استودیوپاد در نظر می‌گیریم و قابلیت شخصی سازی قطعات را به صورت مفناطیسی دارد، همانند چیزی که ما در اپل واچ شاهد هستیم.

این هدفون با طراحی یکپارچه در حداقل دو نسخه حرفه‌ای و ورزشی عرضه خواهد شد که متریال استفاده شده در آن‌ها تفاوت دارد. در کنار سایر ویژگی‌های دیگر، انتظار می‌رود این هدفون دارای قابلیت حذف نویز، پشتیبانی از سیری و جفت سازی خودکار با دستگاه‌های اپلی باشد.

انتظار می‌رود StudioPods اپل در کنفرانس WWDC 2020 معرفی شود و عرضه آن هم در اواخر تابستان با قیمت مدل پایه ۳۵۰ دلار رخ دهد.

ایرپاد لایت اپل

ایرپادها در حال حاضر پرفروش‌ترین هدفون‌های بی‌سیم دنیا هستند اما طبق گزارشات اپل می‌خواهد موفقیت خود را با یک ایرپاد ارزان قیمت به سطح بالاتری برساند. طبق شایعات این هدفون که ایرپاد لایت نام گذاری شده قیمتی معادل ۱۲۹ دلار خواهد داشت. طراحی و ویژگی‌های آن در حال حاضر مشخص نیست اما احتمالا در ماه می یا WWDC شاهد رونمایی آن باشیم.

ایرتگ اپل

ایرتگ برچسب ردیابی اپل است که امکان یافتن وسایل شخصی کوچک همانند کیف پول، کلید و وسایل بزرگتر مانند لپ تاپ و کوله پشتی را فراهم می‌کند. این لوازم جانبی برای ردیابی دقیق از تراشه باند فوق وسیع U1 بهره می‌برد که در آیفون سری ۱۱ استفاده شده است، اگرچه گوشی‌های قدیمی هم با ایرتگ سازگار هستند اما چون از داده‌های وای-فای و بلوتوث بهره می‌برند، دقت کمتری دارند.

طبق اطلاعات درز شده هر ایرتگ می‌تواند به طور جداگانه از داخل برنامه Find My ردیابی شود. احتمالا ایرتگ هم در WWDC 2020 رونمایی شود و متاسفانه هیچ اطلاعاتی از قیمت آن در دسترس نیست.

سری آیفون ۱۲

اپل در حال آماده سازی بزرگترین سری آیفون برای شهریور ماه سال جاری است. این سری از دو مدل آیفون ۱۲ و دو مدل آیفون ۱۲ پرو تشکیل می‌شود.

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس به ترتیب با صفحه نمایش‌های اولد ۶.۱ و ۶.۷ اینچی به بازار عرضه می‌شوند که ناچ و حاشیه‌های صفحه نمایش کوچکتری دارند؛ دو فاکتوری که از زمان عرضه آیفون X تغییر نکرده بودند. انتظار می‌رود که طرح جدید پنل جلویی با دوربین چهارگانه همراه شود که در آن اسکنر لیدار هم استفاده شده است. این اسکنر در کنار لنزهای واید، سوپرواید و تله فوتو قرار خواهد گرفت.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی‌ها می‌توان به تراشه A14 بایونیک و قابلیت اتصال به ۵G اشاره کرد. به احتمال قریب به یقین رونمایی از دو نسخه آیفون ۱۲ پرو در شهریور ماه رخ می‌دهد و قیمت مدل پایه آن ۹۹۹ دلار یا ۱۰۴۹ دلار خواهد بود.

آیفون ۱۲ـهای ارزان‌تر با صفحه نمایش‌های ۵.۴ و ۶.۱ اینچی اولد روانه بازار می‌شوند. به خاطر یکنواختی در طراحی شاهد کوچکتر شدن ناچ در این مدل هم خواهیم بود.

در این آیفون‌های نسبتا ارزان هم شاهد تراشه A14 بایونیک و ۵G خواهیم بود و دوربین آن‌ها دوگانه است. این دستگاه‌ها که کنار مدل پرو معرفی می‎شوند، با قیمت پایه ۶۹۹ دلار همراه هستند.

اپل واچ سری ۶

همانطور که اپل واچ سری ۵ شبیه به نسل قبلی خود بود، اپل واچ سری ۶ هم این رویه را در پیش می‌گیرد و ما همچنان با طراحی سال ۲۰۱۸ روبرو هستیم. خوشبختانه چند ویژگی جدید مهم از جمله ردیابی خواب و افزایش ظرفیت باتری در نسل بعدی اپل واچ رخ خواهد داد.

این دو تغییر در کنار پیشرفت رابط کاربری، بهبود سیری، تراشه سریعتر و فناوری صفحه نمایش زیر آب در اپل واچ سری ۶ حضور خواهند داشت. از سایر قابلیت‌های نسل بعدی اپل واچ می‌توان تشخیص حمله پانیک و سایر ویژگی‌های سلامت روانی اشاره کرد.

اپل واچ سری ۶ در کنار آیفون ۱۲ معرفی خواهد شد.

آیپد ایر ۴، آیپد ۸ و آیپد مینی ۶

اپل به تازگی آیپد پرو را به روز کرده و حالا نوبت تبلت‌های ارزانتر است.

آیپد ایر ۴

نسل چهارم آیپد ایر احتمالا از آیپد پرو ۲۰۱۸ الگوبرداری می‌شود ولی در این میزان افزایش و کاهش سخت افزاری را شاهد خواهیم بود. طبق پیش بینی‌ها آیپد ایر ۴ با تراشه A14 بایونیک، تاچ آیدی و کانکتور لایتینگ عرضه خواهد شد.

دوربین این دستگاه تکی خواهد بود و از نسل دوم مداد اپل هم پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که سری ایر یک آیپد نسبتا ارزان است، شاهد صفحه نمایش ۶۰ هرتزی در آن خواهیم بود.

آیپد ۲۰۲۰ – ۸

آیپد ارزان قیمت اپل در شهریور ماه سال گذشته به روز شد و احتمالا تغییرات امسال آن حداقلی باشند. انتظار می‌رود که صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی با حاشیه‌های زیاد، دکمه هوم و تاچ آیدی در کنار تراشه A12 بایونیک در این دستگاه استفاده شود.

آیپد مینی ۶

ظاهرا اپل روی آیپد مینی جدید با تراشه A14 بایونیک کار می‌کند اما تا کنون هیچ جزئیاتی از آن منتشر نشده است.

تبلت‌های جدید آیپد، آیپد ایر و آیپد مینی در سپتامبر یا اکتبر وارد بازار خواهند شد.

ایرپاد X اپل

گفته می‌شود اپل در راستای استراتژی بلند مدت خود برای از بین بردن نام تجاری بیتس، قصد دارد یک ایرپاد جدید را برای دوندگان عرضه کند. این ایرپاد طراحی شبیه به Beats X دارد و با قابلیت حذف نویز فعال و قیمت ۲۰۰ دلاری روانه بازار می‌شود. پیش بینی می‌گردد ایرپاد X در سپتامبر یا اکتبر معرفی شود.

هوم پاد اپل و هوم پاد مینی

اولین نسل هوم پاد یک شکست بزرگ بود و اپل یک تیم را برای احیای سری اسپیکرهای هوشمند خود قرار داده است. استراتژی تولید اپل یک نسخه به روز شده از اولین نسل در کنار یک نسخه کوچکتر و ارزان‌تر برای رقابت با آمازون و گوگل است.

برای تمایز از رقبا انتظار می‌رود که اپل روی ارائه کیفیت صدا بهتر و بهبود پشتیبانی از سیری کار کند. پشتیبانی از سرویس‌های استریم رقیب همانند اسپاتیفای، یوتیوب موزیک و پاندورا از دیگر نقشه‌های اپل برای پیشرفت اسپیکرهای هوشمند خود است.

هر دو هوم پاد جدید احتمالا در کنار سری آیفون ۱۲ ظاهر می‌شوند. قیمت نسخه استاندارد ۲۹۹ دلار و نسخه کوچکتر ۱۴۹ دلار خواهد بود.

اپل تی‌وی نسل ۶ و کنترلر بازی

برای علاقمند شدن کاربران به اپل تی‌وی+ و اپل آرکید، دو سرویس جدید اپل، یک اپل تی‌وی به روز شده با تراشه A14 بایونیک با عملکرد سریع و گرافیک قدرتمندتر رونمایی خواهد شد. عرضه احتمالا در پاییز سال جاری است و کنترلر اختصاصی هم همراه آن می‌باشد، البته ممکن است رونمایی از کنترلر به تاخیر بیفتد.

ایرپاور و ایرپاور مینی

عرضه پد شارژ بی‌سیم اپل بعد از آنکه نتوانست به سطح استاندارهای این کمپانی برسد، لغو شد. اما به گفته منابع، این پروژه احیا شده و ایرپاور در کنار یک نسخه کوچکتر که قابلیت شارژ یک دستگاه را دارد عرضه خواهد شد.

طبق اطلاعات جدید، پد شارژ بی‌سیم اپل بزرگتر از نسخه قبلی است و از تراشه A11 بایونیک برای مدیریت گرما بهره می‌برد. همانند نسل اول عرضه نشده، شما با این ایرپاور می‌توانید آیفون، اپل واچ و یک جفت ایرپاد را به طور همزمان شارژ کنید.

اپل امیدوار است که این محصول را در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ یا سه ماه اول ۲۰۲۱ با قیمت ۲۵۰ دلار عرضه کند.

آیپد پرو ۵G

با وجود اینکه آیپد پرو ۲۰۲۰ حدود یک ماه پیش معرفی شده، اپل در حال تولید نسخه بهود یافته‌ای از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی است که قابلیت اتصال به شبکه ۵G را دارد و از تراشه معرفی نشده A14X بایونیک بهره می‌برد.

یک صفحه نمایش مینی-لد که دارای مشکی عمیق‌تر، کنتراست بهتر، حداکثر میزان روشنایی بالاتر و حاشیه‌های نازک‌تر است، در این آیپد استفاده می‌شود. این تبلت ابتدا برای اواخر سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بود اما اکنون انتظار می‌رود در نیمه اول سال ۲۰۲۱ و شاید در کنفرانس WWDC ۲۰۲۱ معرفی شود.

آیفون SE پلاس

فرمول آیفون SE برای یک آیفون دیگر با نام آیفون SE پلاس در سال ۲۰۲۱ پیاده می‌شود. پیش بینی می‌شود که این گوشی هوشمند در ماه مارس ۲۰۲۱ معرفی شود اما مینگ-چی کو می‌گوید که معرفی آن به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

از آنجایی که تا معرفی محصول فاصله زیادی داریم، جزئیات بسیار کمی در حال حاضر در دسترس هستند. با این حال انتظار می‌رود که این محصول بر اساس آیفون ۸ پلاس ۵.۵ اینچی یا آیفون XR 6.1 اینچی باشد و از تراشه A13 بایونیک بهره ببرد. هیچ اطلاعاتی از قیمت این دستگاه در دسترس نیست.

ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو ۲

برای اطمینان از موفقیت ادامه دار ایرپاد و ایرپاد پرو در بازار رو به رشد هدفون‌های بی‌سیم، اپل در مرحله اولیه آماده سازی نسخه‌های جدید هر دو است. طبق گزارش، ایرپاد ۳ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود و این زمان برای ایرپاد پرو ۲ سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ و یا سه ماه اول ۲۰۲۲ خواهد بود.

انتظار می‌رود که طراحی این دستگاه‌ها تقریبا بدون تغییر بماند ولی از نظر قطعات و ویژگی‌ها قطعا پیشرفت‌هایی را شاهد خواهیم بود. اگرچه مشخص نشده اما به احتمال زیاد، تراشه صوتی ایرپادهای بعدی برای بهبود سیری تعیین کننده خواهند بود.

گزارش شده اپل روی ویژگی‌های سلامتی مانند مانیتور ضربان قلب برای ایرپاد کار می‌کند. با این حال مشخص نیست که این ویژگی روی کدام نسل از ایرپاد پیاده می‌شود.

هدست واقعیت افزوده اپل

اپل در حال تولید هدست واقعیت افزوده برای عرضه در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ است. نمونه‌های اولیه آن با یک کنترلر مشابه هدست HTC Vive کار می‌کند که نشان می‌دهد ممکن است این دو شرکت با هم برای تولید هدست واقعیت افزوده همکاری نزدیک داشته باشند.

طبق گزارش‌ها، تجربه کاربر به کدهای QR متکی است که باعث ایجاد تجربیات متفاوتی می‌شود. برخی از از این موارد مربوط به اپل واچ، مک بوک پرو، اپل استور، استارباکس، پوستر فیلم‌های تصادفی و حتی یک «بازی بولینگ خطوط عابر پیاده» است که امکان بازی را در تمامی چهارراه‌های دنیا به صورت واقعیت افزوده فراهم می‌کند!

برای اطمینان از رابط کاربری آسان، اپل به دنبال یک سری دستیار مجازی است. به طور مثال یک سگ که برای گرفتن منو رستوران وارد عمل می‌شود یا یک دلفین که برای مکان یابی به سمت رستوران نمایش داده می‌شود.

همچنین بخوانید:

آیپدآیفون 12اپل واچ سری 6ایرپادایرپاد پروایرپاورهدستواقعیت افزوده
  • Amir Gh

    خیلی ممنون فقط یه سوال
    قیمت ایپد ایر۴ چنده؟!

    • پیمان عزیزی

      خواهش میکنم
      به احتمال زیاد حوالی ۵۰۰ دلار قیمت داره

  • RAD007

    جناب پیمان عزیزی مثل همیشه عالی بود..همه مطالب سایتت را با دقت میخوام واقعا کمبود چنین سایتی در ایران احساس می‌شد که شما کمبود را به خوبی پوشش دادی