چگونه با ویژگی لغو اشتراک یا Unsubscribe از شر ایمیل تبلیغاتی در مک و آیفون خلاص شویم؟

زمانی که خرید اینترنتی انجام می‌دهید، چیزی را رزرو می‌کنید و ایمیلتان را وارد می‌کنید و کارهاd مشابه، ممکن است شما در یک لیست ایمیل قرار بگیرید. بارها و بارها از شرکت‌ها و فروشگاه‌های مختلف اخبار و اطلاع رسانی برای تخفیف دریافت کرده‌اید که اغلب علاقه‌ای به دریافت آن‌ها ندارید. این مشکل به خاطر این است که شما جز یک لیست ایمیل شده‌اید که به دلخواه خودتان یا بدون رضایت شما صورت گرفته است.

معمولا بسیاری از شرکت‌ها یک لیست ایمیل را خریداری می‌کنند که ممکن است ده‌ها یا هزاران ایمیل در آن لیست وجود داشته باشد یا شما به دلخواه خودتان عضو خبرنامه یک مجموعه می‌شوید.

این ایمیل‌ها ممکن است باعث شوند که ایمیل‌های مهمتان بینشان گم شود. کاربران iOS و macOS Catalina با انتخاب یک گزینه می‌توانند از شر این ایمیل‌ها راحت شوند. ما در اینجا آموزش استفاده از ویژگی Unsubscribe یا لغو اشتراک را در مک، آیفون و آیپد برای شما آماده کرده‌ایم.

ویژگی لغو اشتراک یا Unsubscribe

برنامه Mail تقریبا ۹۵ درصد ایمیل‌هایی که به خاطر حضور ایمیلتان در یک لیست دریافت می‌کنید را، شناسایی می‌کند. در بالای این ایمیل‌های شناسایی شده یک عبارت به چشم می‌خورد: “This is from a mailing list” که در کنار آن لینک لغو اشتراک با واژه Unsubscribe قرار داده شده است.

زمانی که روی Unsubscribe بزنید مک شما ایمیلی به شرکت مربوطه می‌زند که ایمیل شما را از لیست پاک کند.

لغو اشتراک یا Unsubscribe در مک

برنامه Mail را در مک باز کنید و مراحل زیر را دنبال نمایید.

۱- ایمیل مورد نظرتان را باز کنید.

۲- روی گزینه Unsubscribe در بالا سمت راست بزنید.

۳- روی گزینه OK کلیک کنید تا کارتان را تایید نمایید.

بعد از انجام این کار ایمیل‌هایی که از این طریق دریافت کرده‌اید پاک یا منتقل نمی‌شوند. فقط دیگر ایمیل جدیدی دریافت نخواهید کرد.

لغو اشتراک یا Unsubscribe در آیفون و آیپد

برنامه Mail را در آیفون یا آیپدتان  باز کنید و مراحل زیر را دنبال نمایید.

۱- ایمیل مورد نظرتان را باز کنید.

۲- روی گزینه Unsubscribe در بالای متن ایمیل بزنید.

۳- روی گزینه Unsubscribe  تپ کنید تا کارتان را تایید نمایید.

همانند مک بعد از انجام این کار ایمیل‌هایی که از این طریق دریافت کرده‌اید پاک یا منتقل نمی‌شوند. فقط دیگر ایمیل جدیدی دریافت نخواهید کرد.

همچنین بخوانید:

ایمیلمبتدی