شازده کوچولو

هر قدر هم که با کتاب و کتاب خوانی غریبه باشید، قطعا اسم شازده کوچولو یا همان شاهزاده کوچولو به گوش شما خورده است. این رمان فرانسوی به بیش از ۳۰۰ زبان و گویش ترجمه شده و پرفروش‌ترین کتاب کل تاریخ ادبیات فرانسه است.

شاهزاده کوچولو یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا می‌باشد و بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. با وجود اینکه کتاب شازده کوچولو برای اولین بار در ۱۹۴۳ منتشر شد اما هنوز هم سالانه بیش از ۱ میلیون نسخه از آن به فروش می‌رسد. حتی در سال ۲۰۰۷ با وجود اینکه نیم قرن از نشر اولیه آن گذشته بود، به عنوان کتاب سال فرانسه انتخاب شد.

کتاب شازده کوچولو از نظر تعداد زبان‌هایی که ترجمه شده بعد از انجیل در رتبه دوم قرار دارد! داستان روایتگر جهان هستی، عشق و دوست داشتن از دید یک کودک می‌باشد که از سیاره‌ای به نام ب۶۱۲ آمده است. ما در اپل خوره نسخه مصور این کتاب را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم که جذابیت خواندن آن را دو چندان می‌کند. البته در ترجمه احمد شاملو اسم شازده کوچولو در داستان به شهریار کوچولو تغییر کرده است.

قسمتی از متن کتاب: به خاطر آدم بزرگ هاست که من این جزئیات را در باب اخترکِ ب۶١٢ برایتان نقل می‌کنم یا شماره اش را می گویم چون که آن ها عاشق عدد و رقم‌اند. وقتی با آن‌ها از یک دوست تازه تان حرف بزنید هیچ وقت ازتان درباره‌ی چیزهای اساسی‌اش سوال نمی‌کنند که هیج وقت نمی‌پرسند «آهنگ صداش چه طور است ؟ چه بازی‌هایی را بیشتر دوست دارد؟ پروانه جمع می کند یا نه ؟» -می‌پرسند: «چند سالش است ؟ چند تا برادر دارد؟ وزنش چه قدر است ؟ پدرش چه قدر حقوق می‌گیرد؟» و تازه بعد از این سوال‌ها است که خیال می‌کنند طرف را شناخته‌اند.

اگر به آدم بزرگ ها بگویید یک خانه‌ی قشنگ دیدم از آجر قرمز که جلو پنجره هاش غرقِ شمعدانی و بامش پر از کبوتر بود محال است بتوانند مجسمش کنند. باید حتماً به شان گفت یک خانه‌ی صد میلیون تومنی دیدم تا صداشان بلند بشود که : -وای چه قشنگ !

یا مثلا اگر به شان بگویید «دلیل وجودِ شهریاِر کوچولو این که تودل برو بود و می خندید و دلش یک بره می خواست و بره خواستن ، خودش بهترین دلیل وجود داشتن هر کسی است » شانه بالا می‌اندازند و باتان مثل بچه ها رفتار می کنند! اما اگر به شان بگویید «سیاره‌ای که ازش آمده بود اخترک ب۶١٢ است » بی‌معطلی قبول می‌کنند و دیگر هزار جور چیز ازتان نمی‌پرسند. این جوری‌اند دیگر. نباید ازشان دل خور شد. بچه ها باید نسبت به آدم بزرگ‌ها گذشت داشته باشند.

دانلود کتاب شازده کوچولو با فرمت EPUB

آموزش انتقال و استفاده کتاب در آیفون و آیپد

دانلود نرم افزار MOON+ READER PRO برای خواندن کتاب در دستگاه‌های اندرویدی

رمان کوتاه