مک پرو باز طراحی شده با پردازنده ۴۰ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۲۸ هسته‌ای

به گزارش بلومبرگ، اپل در حال توسعه یک مک پرو باز طراحی شده است که تراشه‌ای ۲ تا ۴ برابر قدرتمند‌تر از مک بوک پرو جدید دارد. طبق گزارشات، این مک پرو در سال آینده میلادی روانه بازار خواهد شد.

اپل قصد دارد مک پرو جدید خود را با دو کانفیگ پردازنده ۲۰ و ۴۰ هسته‌ای ارائه دهد. این پردانده‌ها در کنار پردازنده‌های گرافیکی ۶۴ یا ۱۲۸ هسته‌ای قرار می‌گیرند. برای مقایسه، مک پرو فعلی که با پردازنده اینتل همراه است نهایتا با ۲۸ هسته ارائه می‌شود.

به لطف تراشه اختصاصی اپل، مک پرو جدید به طور قابل توجهی از نسل فعلی کوچکتر خواهد بود. یکی از نکات قابل توجه در مک پرو ماهیت ماژولار بودن آن است که به کاربران اجازه می‌دهد رم، گرافیک و فضای ذخیره سازی را ارتقا دهند. مشخص نیست که آیا مک پرو نسل بعدی نیز این قابلیت را خواهد داشت یا خیر.

اپل همچنین در حال کار روی آی‌مک بزرگتر است اما گزارش شده که توسعه آن را برای چند ماه متوقف کرده است تا روی آی‌مک ۲۴ اینچی تمرکز داشته باشند. در گزارش بلومبرگ مشخص نشده که اپل چه زمانی قصد دارد آیمک بزرگتر را عرضه کند.

در ادامه گزارش آمده است که اپل تا پایان سال جاری میلادی مک بوک ایر را با تراشه M2 عرضه می‌کند. M2 نسخه ارتقا یافته تراشه M1 می‌باشد که در آخرین نسل مک بوک ایر استفاده شده است. این تراشه از همان پیکربندی ۸ هسته‌ای بهره می‌برد اما سریع‌تر است.

برای عملکرد بهتر، اپل احتمالا تعداد هسته‌ای پردازنده گرافیکی را به ۱۰ برساند. اپل همچنین قصد دارد از همین تراشه برای مک بوک پرو ۱۳ اینچی مدل پایه خود استفاده نماید.

مک پرومک پرو 2022