خبری از تاچ آیدی در آیفون ۱۳ نیست و آیفون ۲۰۲۲ ناچ کوچکتری خواهد داشت

ما در شایعات مختلفی داشتیم که سری آیفون ۱۳ با ناچ کوچکتری همراه است. مارک گورمن، گزارشگر اپل در بلومبرگ، در آخرین نوشته خود این مطلب را تایید کرده است. جالب اینجاست که گورمن ادعا کرده بریدگی صفحه نمایش در آیفون‌های ۲۰۲۲ کوچکتر خواهد شد و به تاچ آیدی در آیفون ۱۳ هم پرداخته است.

تصاویر درز شده، طرح‌های مفهومی و مدل‌های ساختگی، به خوبی این تغییر را به ما نشان می‌دهند. باید دید که اپل در آیفون ۲۰۲۲ چقدر می‌تواند بریدگی را کوچکتر کند.

گورمن همچنین در گزارش خود ادعا کرده که اپل نمونه‌های اولیه آیفون ۱۳ را با تاچ آیدی آزمایش کرده است. با این حال در پروسه آزمایش این ویژگی حذف شد و به نسخه نهایی مصرف کنندگان نرسید. اپل در سال ۲۰۱۷ تاچ آیدی را از آیفون‌های پرچمدار خود حذف کرد و به فیس آیدی روی آورد.

در حالی که فیس آیدی قابلیت خوبی است اما مشکلاتی را هم به همراه دارد. مهمترین آن‌ها کار نکردن این ویژگی با ماسک است که با وجود شیوع ویروس کرونا و حضور آن در ۲۰۰-۳۰۰ سال آینده در ایران، واقعا آزار دهنده است. همچنین فیس آیدی در همه زوایا کار نمی‌کند و اگر عادت داشته باشید آیفون خود را روی میز بدون برداشتن آن چک کنید، شاید با این مسئله برخورد کرده باشید. طبق شایعات، اپل در آینده تاچ آیدی را به آیفون باز می‌گرداند اما مشخص نیست دقیقا چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

تقریبا تمامی پرچمداران اندرویدی از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش و باز کردن قفل با چهره پشتیبانی می‌کنند، البته ویژگی دوم آن‌ها نسبت به آیفون از امنیت پایین‌تری برخوردار است چون فقط به دوربین جلو متکی می‌باشد. با این حال حضور دو روش احراز هویت بیومتریک می‌تواند مفید باشد، چون همانطور که گفته شد فیس آیدی در همه شرایط ایده آل نیست.

شما با بازگشت تاچ آیدی به آیفون موافق هستید یا به نظرتان اپل باید همچنان تنها از فیس آیدی استفاده کند؟

آیفون 13آیفون 13 پروآیفون 13 پرو مکسآیفون 13 مینیآیفون 14آیفون 14 پروآیفون 14 پرو مکسآیفون 14 مینیآیفون 2021آیفون 2022