هر آنچه که باید از پک باتری مگ سیف بدانید

اپل پک باتری مگ سیف را برای سری آیفون ۱۲ رسما معرفی کرد. در حالی که تولید کنندگان شخص ثالث مدل‌های مختلف پک باتری مگ سیف را قبل از اپل روانه بازار کرده بودند، اما محصول جانبی اپل از نظر ویژگی و سادگی در استفاده کمی متفاوت با آن‌ها است. ما قبلا به معرفی این محصول پرداخته‌ایم و می‌خواهیم در این مطلب به تمامی پرسش‌های احتمالی شما درباره این وسیله جانبی پاسخ دهیم.

هر آنچه که باید از پک باتری مگ سیف اپل بدانید:

قیمت پک باتری مگ سیف چقدر است؟

باتری پک مگ سیف با قیمت ۹۹ دلار روانه بازار می‌شود. این محصول فقط در یک مدل عرضه می‌شود و خبری از نسخه‌های مختلف برای آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس نیست.

این محصول در چند رنگ عرضه می‌شود؟ آیا در مقابل آب مقاوم است؟

در حال حاضر پک باتری MagSafe فقط در رنگ سفید موجود می‌باشد و بدنه آن را یک سطح لاستیکی پوشانده است. در وسط این محصول لوگوی اپل دیده می‌شود و برخلاف آیفون سری ۱۲ ضد آب نیست.

آیا پک باتری MagSafe با آیفون‌های قدیمی سازگار است؟ تفاوت آن با پک باتری‌های قدیمی اپل چیست؟

پک باتری‌های قدیمی اپل برای اتصال به آیفون از یک کانکتور لایتنینگ استفاده می‌کردند اما باتری پک مگ سیف اینگونه نیست و با آیفون‌های قدیمی سازگار نمی‌باشد.

پک باتری مگ سیف چگونه شارژ می‌شود؟

این محصول دارای یک پورت لایتنینگ برای شارژ است. شما نمی‌توانید با استفاده از شارژرهای بی‌سیم این باتری پک را شارژ کنید اما با قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس، از طریق باتری آیفون شارژ خواهد شد. برای شارژ معکوس باید آیفون شما با کابل به شارژر متصل باشد.

ظرفیت باتری باتری پک MagSafe چقدر است؟ چند بار می‌تواند آیفون را شارژ کند؟

اپل ظرفیت باتری مگ سیف را مشخص نکرده اما تخمین زده می‌شود که ظرفیت آن حدود ۱۴۰۰ میلی آمپر ساعت باشد. این مقدار ظرفیت حتی برای شارژ کامل آیفون ۱۲ مینی هم کافی نیست.

از سوی دیگر، این باتری پک آیفون را به صورت بی‌سیم شارژ می‌کند و مقداری از انرژی نیز در طی این فرآیند از بین می‌رود.

سرعت شارژ این محصول چقدر است؟

این پاور بانک آیفون را با سرعت ۵ وات شارژ می‌کند. این سرعت بسیار کم است اما با توجه به اینکه باعث گرم شدن آیفون می‌گردد، شاید کمی بتوان این سرعت پایین را توجیه کرد.

البته اگر با استفاده از کابل لایتنینگ، پک باتری را به شارژر ۲۰ وات یا بالاتر متصل کنید، سرعت شارژ به ۱۵ وات افزایش می‌یابد. با این کار آیفون و پک باتری همزمان شارژ می‌شوند.

رویه شارژ پک باتری چگونه است؟

زمانی که پک باتری را به شارژر متصل کنید ابتدا آیفون شما تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود و سپس این محصول شارژ می‌گردد. اما اگر از آداپتور ۲۰ وات به بالا استفاده کنید، هر دو محصول همزمان شارژ می‌شوند.

چگونه باقی مانده باتری محصول را مشاهده کنیم؟

با توجه به اینکه محصول توسط خود اپل توسعه داده شده به خوبی با iOS ادغام گردیده است. این یعنی باقی مانده باتری آن را می‌توانید در ویجت باتری مشاهده نمایید.

پک باتری مگ سیف با قاب و سایر لوازم جانبی سازگار است؟

این محصول با سایر لوازم جانبی مبتنی بر مگ سیف سازگار است. بنابراین اگر از لوازم جانبی دیگر مگ سیف استفاده می‌کنید، می‌توانید این پک باتری را نیز در کنار آن‌ها به پشت آیفون بچسبانید. البته به خاطر آهنربای نسبتا ضعیف، این کار را چندان پیشنهاد نمی‌کنیم.

گزینه‌های جایگزین باتری پک اپل؟

در بازار ما باتری پک‌های دیگری را داریم که ظرفیت بالاتری هم دارا هستند. البته ممکن است مانند باتری پک اپل با iOS یکپارچه نباشند و از شارژ بی‌سیم معکوس هم پشتیبانی نکنند، اما می‌توانند آیفون شما را بیشتر شارژ کنند.

مدیریت گرمای پک باتری مگ سیف چگونه است؟

از آنجایی که این محصول به صورت بی‌سیم آیفون شما را شارژ می‌کند، تولید گرمای بیشتری نسبت به شارژ با سیم می‌نماید. اگر دمای محیط شما بالا است، این مسئله می‌تواند مشکل ساز شود چون گرما روی عمر باتری تاثیر منفی قابل توجهی دارد.

اگر هنگام شارژ شدن با باتری پک مگ سیف آیفون شما بسیار گرم شود، دستگاه شارژ را به ۸۰ درصد محدود می‌کند. اگر می‌خواهید شارژ ادامه پیدا کند روی نوتیفیکیشن نمایش داده شده بزنید و انگشتتان را نگه دارید سپس گزینه Charge Now را انتخاب نمایید.

اگر به دنبال خرید باتری پک مگ سیف به خاطر عمر باتری کوتاه آیفون خود هستید، پیشنهاد می‌کنم ابتدا مطلب ما برای بهبود عمر باتری آیفون را مطالعه کنید.

پک باتری