یافتن، کپی و حذف بکاپ های iOS در مک، ویندوز و آیکلاد

مشاهده لیست بکاپ‌ها در مک و ویندوز، یادگیری نحوه حذف و کپی کردن آن‌ها در این مطلب به طور کامل و تصویری توضیح داده شده است، با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید:

یافتن بکاپ‌های ذخیره شده در مک و ویندوز

برای اینکه فایل‌های بکاپ شما آسیب نبینند باید دو نکته را در نظر بگیرید:

۱- آیتونز بکاپ‌های خود را به صورت پیشفرض در پوشه Users ذخیره می‌کند. محل ذخیره بکاپ‌ها در سیستم‌های مختلف فرق می‌کند. اگر چه شما می‌توانید یک بکاپ را کپی کنید، اما هرگز نباید آن را به پوشه دیگر، هارد اکسترنال یا درایو تحت شبکه منتقل کنید.

۲- ویرایش، انتقال، تغییر نام یا اکسترکت در بکاپ انجام ندهید چون این اعمال ممکن است فایل بکاپ را تخریب کند. به طور مثال اگر فایل را جابجا کنید، باید هنگام ریستور باید فایل را به جای اول برگردانید، حتی ممکن است فایل در این میان تخریب شود. بکاپ‌ها یک کپی امن از اطلاعات دستگاه شما هستند. معمولا شما نمی‌توانید به محتوای بکاپ‌ها دسترسی داشته باشید، آن‌ها با فرمتی برای بازبینی ذخیره نمی‌شوند.

یافتن بکاپ iOS در مک

برای مشاهده لیست بکاپ‌های خود مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- روی آیکون جستجو در منوبار کلیک کنید.

۲- عبارت مقابل را تایپ یا کپی کنید. ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/ و Return را بزنید.

یافتن یک بکاپ خاص:

در مک با macOS Catalina 10.15 یا بالاتر، Finder را باز کنید و روی دستگاه خود کلیک نمایید. سپس در تب General روی Manage Backups کلیک راست کنید و گزینه Show in Finder را برای نمایش محل بکاپ انتخاب کنید. از همین منو امکان آرشیو کردن یا حذف بکاپ نیز وجود دارد.

در macOS Mojave 10.14 یا پایین‌تر (همچنین ویندوز)، آیتونز را باز کنید و از قسمت Preferences گزینه Devices را انتخاب نمایید. از اینجا می‌توانید با کلیک راست روی پشتیبان مورد نظر و انتخاب گزینه Show in Finder، آن را بیابید. از همین منو امکان آرشیو کردن یا حذف بکاپ نیز وجود دارد.

یافتن پوشه فایل‌های پشتیبان در ویندوز ۷/۸/۱۰

برای پیدا کردن لیست بکاپ‌ها خود به مسیر مقابل بروید: \Users\(username)\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\

به جای (username)، نام کاربری که در ویندوز خود دارید را وارد کنید. پوشه Users به طور پیشفرض در درایو C ویندوز قرار دارد.

همچنین می‌‌توانید از سرچ ویندوز آن را بیابید:

۱- در سرچ عبارت مقابل رو جستجو کنید %appdata% یا %USERPROFILE%

۲- Enter را بزنید.

۳- مسیر مقابل را طی کنید تا به بکاپ‌ها برسید. Apple/Apple Computer> MobileSync > Backup

حذف یا کپی بکاپ‌های iOS در مک و ویندوز

فایل‌های بکاپ را ویرایش و جابجا نکنید و در نام تمامی فایل‌های مربوطه تغییری را صورت ندهید، همچنین فایل‌های فشرده آن را استخراج نکنید. زیرا این اقدامات ممکن است فایل پشتیبان را خراب کند. برای این از بکاپ خود کپی تهیه کنید یا آن را حذف کنید از دستورالعمل پایین استفاده نمایید.

کپی بکاپ به مکانی دیگر

اگر نیاز داشتید که بکاپ خود را در جای دیگر کپی کنید باید کل پوشه بکاپ را کپی کنید نه قسمتی از آن را، که در این مطلب آموزش یافتن مکان ذخیره بکاپ‌ها بالاتر توضیح داده شده است.

حذف بکاپ iOS

در مک با macOS Catalina 10.15 یا بالاتر، Finder را باز کنید و روی دستگاه خود کلیک نمایید. سپس در تب General روی Manage Backups کلیک و بکاپ مورد نظرتان را انتخاب نمایید. سپس Delete Backup را بزنید.

در macOS Mojave 10.14 یا پایین‌تر (همچنین ویندوز)، آیتونز را باز کنید و از قسمت Preferences گزینه Devices را انتخاب نمایید. از اینجا بکاپ مورد نظرتان را انتخاب نمایید. سپس Delete Backup را بزنید.

یافتن و مدیریت بکاپ‌های آیکلاد

اگر از آیکلاد برای پشتیبان گیری استفاده می‌کنید هیچ لیستی از آن‌ها در iCloud.com پیدا نمی‌کنید. برای یافتن لیست در ویندوز، مک و iOS با ما همراه باشید.

بر روی آیفون، آیپاد و آیپد:

  • در iOS 11 و بالاتر به مسیر مقابل بروید. Settings > [your name] > iCloud > Manage Storage > Backup
  • در iOS 10.3 به مسیر مقابل بروید. Settings > [your name] > iCloud. بر روی گرافی که استفاده از آیکلاد را نمایش می‌دهد بزنید و سپس Manage Storage را انتخاب کنید.
  • در iOS 10.3 و پایین‌تر به مسیر مقابل بروید. Settings > iCloud > Storage > Manage Storage

برای مشاهده جزئیات بیشتر در مورد بکاپ، روی آن بزنید. شما می‌توانید از منوی تنظیمات هر دستگاه، محتوایی که پشتیبان گرفته می‌شوند را انتخاب کنید. به طور مثال بکاپ آیفون شما در آیپد نیز نمایش داده می‌شود اما امکان تغییر در تنظیمات بکاپ آیفون از طریق آیپد وجود ندارد.

در مک با macOS Catalina 10.15 یا جدیدتر:

  1. روی لوگوی اپل بزنید و System Preferences را انتخاب کنید.
  2. روی اپل آیدی خود کلیک کنید.
  3. روی iCloud کلیک نمایید.
  4. روی Manage بزنید.
  5. Backups را انتخاب کنید.

در مک با macOS Mojave 10.14 یا قدیمی‌تر:

  1. روی لوگوی اپل بزنید و System Preferences را انتخاب کنید.
  2. روی iCloud کلیک نمایید.
  3. روی Manage بزنید.
  4. Backups را انتخاب کنید.

در ویندوز:

  1. برنامه iCloud for Windows را باز کنید.
  2. روی Storage بزنید.
  3. Backup را انتخاب کنید.

iCloudآیکلادبکاپمبتدیمتوسط