الجی در حال توسعه صفحه نمایش انعطاف پذیر برای اپل است

بر کسی پوشیده نیست که اپل روی یک آیفون با صفحه نمایش انعطاف پذیر کار می‌کند. چند روز پیش بود که گزارشی مربوط به یک آیفون تاشو ۷ اینچی با پشتیبانی از اپل پنسل منتشر شد و حالا یک گزارش جدید در این باره منتشر گردیده است. طبق گزارش جدید، الجی روی توسعه صفحه نمایش انعطاف پذیر برای اپل کار می‌کند.

دیجی تایمز تایوان به تازگی گزارش داده که اپل قرارداد توسعه صفحه نمایش انعطاف پذیر را با الجی منعقد کرده است. این گزارش‌ ادعا کرده که الجی دیسپلی به اپل برای توسعه یک آیفون با صفحه نمایش اولد انعطاف پذیر کمک می‌کند. در این گزارش ذکر نشده که آیا بعد از اتمام توسعه، تولید هم توسط الجی صورت می‌گیرد یا خیر.

ما چندی پیش گزارشی مبنی بر همکاری سامسونگ و اپل برای توسعه صفحه نمایش انعطاف پذیر داشتیم که با گزارش فعلی ممکن است مغایر باشد. سامسونگ مشخصا اننتخاب اول اپل برای توسعه صفحه نمایش است. بخش عمده‌ای از صفحه نمایش اولد XDR آیفون ۱۲ توسط سامسونگ تولید می‌شود و گفته شده روی صفحه نمایش LTPO 120 هرتزی هم برای آیفون ۱۳ پرو کار می‌کند. از سوی دیگر ماه گذشته به الجی گفته شده تولید صفحه نمایش LCD برای آیفون را متوقف نماید.

چندین گزارش حاکی از آن است که اپل به زودی یک آیفون تاشو با صفحه نمایش انعطاف پذیر روانه بازار خواهد کرد. گفته می‌شود اپل در حال آزمایش دو نوع نمایشگر انعطاف پذیر برای آیفون است. طبق گزارش‌های منتشر شده اپل از صفحه نمایش‌هایی به سبک Galaxy Z Flip سامسونگ بیشتر استقبال کرده است.

برخی از گزارشات خبر از عرضه قریب الوقوع آیفون تاشو می‌دهند اما به طور کلی انتظار نمی‌رود این اتفاق زودتر از سال ۲۰۲۳ بیفتد.

آیفون 2022آیفون 2023آیفون انعطاف پذیرآیفون تاشو