شاسی آیفون ۱۴ پرو از آلیاژ تیتانیوم است

تحلیلگران JP Morgan Chase معتقدند که اپل در سال ۲۰۲۲، از شاسی جدیدی برای آیفون ۱۴ پرو استفاده می‌کند که از آلیاژ تیتانیوم است. بزرگترین تامین کننده اپل، فاکسکان، مسئول تولید این شاسی خواهد بود.

اپل در حال حاضر از فولاد ضد زنگ برای شاسی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده می‌کند و در مدل‌های غیر پرو، از آلومینیوم بهره برده است. استفاده از شاسی فولادی، قدرت و استحکام بیشتری را به آیفون می‌آورد. همچنین این شاسی در مقایسه با شاسی آلومینیومی آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲، در برابر خراش و فرورفتگی مقاومت بیشتری دارد.

اپل در سال ۲۰۲۲ قصد استفاده از شاسی آلیاژ تیتانیوم را فقط در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ دارد. در مقایسه با فولاد، تیتانیوم در عین سبک بودن، دوام و مقاومت بیشتری در برابر خراش دارد. با این حال خم کردن و قلم زدن این ماده دشوارتر است و می‌تواند برخی مشکلات را در تولید ایجاد کند. استفاده از تیتانیوم به اپل کمک می‌کند که آیفون ۱۴ پرو را از سایر گوشی‌های هوشمند پرچمدار در بازار متمایز کند. تقریبا همه تلفن‌های هوشمند پرچمدار اندرویدی، با یک شاسی آلومینیومی همراه هستند.

همچنین بخوانید:

سری آیفون ۱۴، نسبت به سری آیفون ۱۳، تغییرات رادیکالی بیشتری را به همراه دارد. گفته می‌شود آیفون ۱۳ پرو با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی ProMotion همراه است. ما در شهریور ماه سال جاری منتظر این آیفون هستیم.

در گزارش JP Morgan Chase همچنین آمده است که تاچ آیدی به آیفون‌های ۲۰۲۲ باز می‌گردد. این اتفاق با ادغام تاچ آیدی در دکمه پاور یا تعبیه آن زیر صفحه نمایش رخ می‌دهد. این گزارش مانند شایعات قبلی می‌گوید که خبری از نسل بعدی آیفون ۱۳ مینی در سال ۲۰۲۲ نیست. در عوض اپل دو آیفون با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و دو آیفون با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی به بازار عرضه خواهد کرد.

آیفون 14آیفون 14 پروآیفون 14 پرو مکسآیفون 14 مینیآیفون 2022تاچ آیدی