طرح مفهومی آیفون ۱۴ با صفحه نمایش در پشت!

انتظار می‌رود که اپل در شهریور ماه سال جاری از آیفون ۱۳ رونمایی کند. مانند هر سال اطلاعات و طرح‌های مفهومی مختلفی برای نسل بعدی آیفون منتشر می‌شوند. اما یک طراح پا را فراتر گذاشته و به آیفون ۱۴ که در سال ۲۰۲۲ رونمایی می‌شود، پرداخته است. قسمت جالب این طرح مفهومی صفحه نمایش دوم آیفون ۱۴ در پشت است.

این طرح مفهومی توسط ConceptsiPhone منتشر شده و یک آیفون آشنا و در عین حال منحصر به فرد را نمایش می‌دهد. برخلاف طرح‌های مفهومی قبلی، این آیفون از یک نمایشگر کوچک در پشت و برجستگی دوربین بهره می‌برد. از جمله کارایی‌های صفحه نمایش دوم نمایش، اطلاعیه‌ها و نمایش باتری لوازم جانبی مانند ایرپاد می‌باشد. به لطف صفحه نمایش دوم می‌توان از دوربین اصلی برای گرفتن تصاویر سلفی استفاده نمود.

در طرح مفهومی آیفون ۱۴ چهار سنسور دوربین دیده می‌شوند. در طراحی کلی این دستگاه از زبان طراحی آیفون ۱۲ استفاده شده است. طبق شایعات، در آیفون ۱۳ ناچ صفحه نمایش کوچکتر خواهد شد و در طرح مفهومی آیفون ۱۴ به طور کلی این بریدگی حذف شده است. اگر اپل بخواهد به طور کلی ناچ را حذف کند، برای دوربین جلو احتمالا به یک دوربین‌ پانچ گونه روی بیاورد.

اینکه اپل یک صفحه نمایش دوم به آیفون در سال ۲۰۲۲ اضافه کند کمی دور از ذهن است. سازندگان دیگر مانند شیائومی، گوشی‌های هوشمند با دو صفحه نمایش را روانه بازار کردند. این کار باعث می‌شود هزینه تولید بالا برود و احتمالا یکی از دلایل اپل همین است. طبق گزارشات، احتمالا در سال ۲۰۲۳ و با آیفون ۱۵ به طور کلی از شر بریدگی صفحه نمایش خلاص شویم. مینگ-چی کو، تحلیلگر صاحب نام اپلی، ادعا می‌کند که اپل سیستم فیس آیدی را به زیر صفحه نمایش منتقل می‌کند تا ناچ را حذف نماید.

آیفون 14آیفون 14 پروآیفون 14 پرو مکسآیفون 14 مینیآیفون 2022