آیفون M1 : طرح مفهومی جذاب از آیفون ۱۳ با طراحی نامتقارن

مطابق هرساله، به احتمال قریب به یقین، اپل در شهریور ماه از آیفون ۱۳ رونمایی می‌کند. به روزرسانی‌های تکراری سالانه با مجموعه ویژگی‌ها و سخت افزار جدید همراه است. در گذشته نه چندان دور، تلفن‌های هوشمند قابلیت‌های خاصی نداشتند اما جالب بودند. یک طرح مفهومی جدید با عنوان آیفون M1 منتشر شده که می‌تواند آیفون ۱۳ را به روشی کاملا جدید به ما نمایش دهد.

طرح مفهومی آیفون M1، تفاوت فاحشی با طرح‌های دیگری دارد که ما از آیفون ۱۳ دیده‌ایم. پشت شیشه‌ای و لبه‌های گرد شده از ویژگی‌های ظاهری هستند که به احتمال زیاد در آیفون ۱۳ شاهدشان خواهیم بود. این طرح مفهومی در یک ایده خلاقانه ماژول دوربین را کمی از دستگاه خارج کرده است.

ما گزارش‌های متعددی مبنی بر کوچکتر شدن ناچ یا همان بریدگی بالای صفحه نمایش داشتیم. کانسپت آیفون M1 هم برای مقابله با این بریدگی، کمی لبه بالا را نامتقارن کرده است. این عدم تقارن با جابجایی فیس آیدی و سایر سنسورها، بریدگی را از وسط صفحه نمایش حذف کرده است.

این طرح مفهومی از نظر ظاهرا و البته سخت افزار، احتمالا بسیار متفاوت با چیزی خواهد بود که ما از اپل در شهریور پیش رو می‌بینیم. استفاده از تراشه قدرتمند M1 که در آخرین سری آیپد پرو و مک‌های جدید حضور داشته، در آیفون دور از ذهن است چون در حال حاضر گوشی هوشمند اپل به چنان قدرت پردازشی نیازی ندارد. طراحی نامتقارن در بالای گوشی، از اصول طراحی اپل که ما می‌شناسیم دور است و این طرح مفهومی در حد یک ایده جذاب باقی خواهد ماند.

آیفون 13آیفون 2021طرح مفهومیکانسپت