سری آیفون ۱۳ از دو سیم کارت eSIM پشتیبانی می‌کند

طبق اطلاعات منتشر شده در وب سایت اپل، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس، از دو سیم کارت eSIM یا همان الکترونیکی به طور همزمان پشتیبانی می‌کنند.

البته در ایران فعلا اپراتوری از eSIM پشتیبانی نمی‌کند اما این نوع سیم کارت‌ها فیزیکی نیستند و با ثبت اطلاعات در دستگاه و اپراتور، فعال می‌گردند. در سری قبلی آیفون دو سیم کارت یا باید هر دو فیزیکی بودند و یا یکی فیزیکی و دیگری eSIM.

البته پشتیبانی از دو eSIM به این معنا نیست که سری آیفون ۱۳ تا ۳ سیم کارت را پشتیبانی می‌کند و همچنان همان دو سیم کارته است. پارت نامبر کشورهایی مانند چین و سنگاپور سری آیفون ۱۳، مانند گذشته با پشتیبانی از دو سیم کارت فیزیکی عرضه می‌شوند که در بازار ایران نیز رایج می‌باشند.

همچنین بخوانید:

اگر eSIM در ایران نیز پشتیبانی شود، طرفداران بسیاری خواهد داشت. زمانی که شما eSIM را روی دستگاه خود فعال کرده باشید، سارق نمی‌تواند سیم کارت را برای جلوگیری از ردیابی خارج کند و فقط می‌تواند دستگاه را کلا خاموش نماید، چون اصلا سیم کارتی در دستسگاه وجود ندارد. کار با این سیم کارت‌ها نیز بسیار ساده است و با مراجعه به وب سایت اپراتور یا تماس با پشتیبانی آن‌ها امکان فعالسازی و انتقال به دستگاه دیگری فراهم می‌شود.

آیفونآیفون 13آیفون 13 پروآیفون 13 پرو مکسآیفون 13 مینیآیفون 2021