طرح مفهومی آیفون ۱۳ پرو با ناچ کوچکتر و ماژول دوربین بزرگتر

اپل در شهریور ماه سال جاری از سری آیفون ۱۳ رونمایی خواهد کرد. اگر شایعات درست باشند، بریدگی بالای صفحه نمایش یا همان ناچ در آیفون ۱۳ نسبت به نسل قبلی کوچکتر و برآمدگی دوربین بزرگتر خواهد بود. یک طرح مفهومی بر اساس شایعات موجود منتشر شده است که می‌تواند تصویر نسبتا واقعی را از نسل بعدی آیفون به ما بدهد.

طرح مفهومی آیفون ۱۳ زبان طراحی اپل را کمی بازطراحی کرده است، البته بدون اغراق! علاوه بر این، تمام شایعات مربوط به آیفون ۱۳ در نظر گرفته شده است. با توجه به شایعات متعدد و انتظار کاربران، کوچک شدن ناچ یکی از قابل پیش بینی‌ترین ویژگی‌های آیفون ۱۳ است. با این وجود با توجه به بزرگتر شدن برآمدگی دوربین، شکل ظاهری پشت دستگاه چندان زیبا نیست.

بزرگ شدن ماژول دوربین هم در نسل بعدی آیفون تقریبا قطعی است. ماژول به تصویر کشیده شده در طرح مفهومی آیفون ۱۳ بسیار برآمده است و امیدواریم چیزی که اپل ارائه می‌دهد، با این طرح متفاوت باشد. اگر ماژول دوربین شبیه به طرح مفهومی موجود باشد، قطعا انتقادات شدیدی را به دنبال خواهد داشت.

از سایر شایعات مربوط به نسل بعدی آیفون می‌تواند به حضور صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی و اضافه شدن باند mmWave به کشورهای بیشتر اشاره داشت. اخیرا کاربران خرافی به انتخاب عدد ۱۳ پرداخته‌اند، چون این عدد در فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف عدد بدشانسی تلقی می‌گردد. با این حال احتمال اینکه اپل از نام آیفون ۱۳ گذر کند، پایین است. احتمالا سری آیفون ۱۳ از باتری بزرگتری نسبت به آیفون ۱۲ بهره می‌برد.

آیفون ۱۳ با تراشه A15 بایونیک و دوربین پیشرفته‌تر همراه است. انتظار داشتیم که شاهد آیفون با ظرفیت ۱ ترابایت باشیم که ظاهرا این اتفاق در سری ۱۳ نمیفتد.

آیفون 13آیفون 13 پروآیفون 13 پرو مکسآیفون 13 مینی