قابلیت و تنظیمات دوربین آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس که باید بدانید

اپل آیفون سری ۱۲ را با دوربین‌های پیشرفته‌تری روانه بازار کرد. از نظر مشخصات کلی روی کاغذ تفاوت چندانی با سری آیفون ۱۱ وجود ندارد اما تغییرات بسیاری رخ داده است. اپل همچنین برخی تنظیمات و ویژگی به دوربین آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس اضافه کرده که ما ۵ مورد مهم آن‌ها را در ادامه داریم.

تنظیمات و ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

۱- استفاده از دکمه صدا برای QuickTake

اپل قابلیت QuickTake را از سری قبلی به آیفون اضافه کرد و در آن پیشرفت نیز داشته است. QuickTake برای فیلمبرداری سریع است که شما به محض اینکه نرم افزار دوربین را باز کنید، با نگه داشتن دستتان روی آیکون شاتر، فیلمبرداری انجام می‌شود. شما به طور پیشفرض می‌توانید با زدن دکمه زیاد کردن صدا عکس سریع بگیرید و یا زدن دکمه کم کردن صدا یک فیلم QuickTake ضبط نمایید.

۲- حالت شب

اپل اولین بار حالت شب را با سری آیفون ۱۱ معرفی کرد اما فقط به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی محدود بود. با آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس، اپل حالت شب را به تمامی دوربین‌ها گسترش داد. شما هم اکنون می‌توانید از حالت شب در دوربین سلفی، فوق واید و تله فوتو استفاده نمایید. این حالت برای ثبت تصاویر بهتر در شرایط نوری کم کاربرد دارد. این حالت به صورت خودکار و به تشخیص دستگاه فعال می‌شود و کاری نیاز نیست از سمت شما صورت گیرد.

۳- ثبت تصاویر خارج از قاب

زمانی که شما با استفاده از دوربین اصلی آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس عکس می‌گیرد، در صورتی که نیاز باشد به صورت همزمان تصویری توسط دوربین سوپرواید نیز گرفته می‌شود. شما نمی‌توانید تصویر گرفته شده با لنز سوپرواید را ببینید، اما اپل آن را به مدت ۳۰ روز در گوشی شما نگه می‌دارید و زمانی که می‌خواهید قاب عکس را تغییر دهید، بسیار مفید است.

وقتی از ابزار ویرایش عکس برنامه Photos استفاده می‌کنید، شما به عکس سوپر واید دسترسی دارید و می‌توانید قاب بندی تصویر را مجدد انجام دهید. در برخی از تصاویر، آیفون به صورت خودکار عکس گرفته شده را با محتوای عکس سوپرواید تلفیق می‌کند تا تصویر بهتری داشته باشید. این تصاویر یک لیبل Auto در سمت راست بالا دارند.

۴- ضبط ویدیوهای Dolby Vision

خانواده آیفون ۱۲ می‌توانند ویدیوهای Dolby Vision HDR را ضبط کنند. آن‌ها اولین گوشی‌های هوشمند دنیا هستند که با تمامی دوربین‌های خود، حتی جلو، امکان ضبط ویدیو ۴K Dolby Vision را دارا هستند. آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی می‌توانند فیلم‌های دالبی ویژن با وضوح ۴k را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کنند در حالی که آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس این ویدیوها را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه ثبت می‌نمایند.

۵- ثبت تصاویر ProRAW

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس می‌توانند تصاویر ProRAW بگیرند. این برداشت اختصاصی اپل از فرمت RAW/DNG است. تفاوت ProRAW با RAW این است که جدای از انعطاف پذیری هنگام ویرایش، قابلیت‌های پردازی HDR3 هوشمند و دیپ فیوژن را نیز به همراه دارد. اگر عکاس هستید و قصد ویرایش تصاویر را خود را دارید، ProRAW یک ویژگی بسیار عالی برای شماست.

آیفون 12آیفون 12 پروآیفون 12 پرو مکسآیفون 12 مینیآیفون 2020دوربینمبتدیمتوسط