iPadOS 14 اینجاست ؛ سیری بازطراحی شده، سایدبار درون برنامه‌ای و …

در جریان نخستین کنفرانس کاملا آنلاین اپل، این کمپانی نسخه جدید iPadOS را رونمایی کرد. iPadOS 14 ویژگی‌های متعددی را به همراه دارد و عملکرد آن بهبود یافته است.

از جمله ویژگی‌های iPadOS 14 می‌توان به سایدکار درون برنامه‌ای، صفحه تماس کوچکتر، طراحی مجدد سیری برای صفحه نمایش بزرگ و قابلیت‌های جدید اپل پنسل اشاره کرد.

اپل در جریان کنفرانس اعلام کرد که بیش از یک میلیون برنامه وجود دارد که فقط برای صفحه نمایش بزرگ آیپد طراحی شده‌اند. با iPadOS 14 این اپلیکیشن‌ها بهتر می‌شوند. همچنین شما می‌توانید برنامه‌های پیشفرض مرورگر و ایمیل را خود انتخاب کنید.

سایدبار یا همان نوار کناری

سایدبار یک طراحی جدید عالی برای تمامی اپلیکیشن‌ها است. این ویژگی با iPadOS 14 در هر اپلیکیشنی قابل اجرا است. اپل به تمامی اپلیکیشن‌های پیشفرض خود سایدبار را اضافه کرده است که با آن عملیات‌های مختلفی ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شوند. انتظار می‌رود که توسعه دهندگان بسیاری این قابلیت را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند.

سیری بازطراحی شده

سیری با iPadOS 14 طراحی جدیدی را تجربه می‌کند. سیری در iPadOS 14 مانند یک نوتیکفیشن در یک منطقه کوچک ظاهر می‌شود.

ویژگی‌های جدید اپل پنسل

اپل روی مداد دیجیتال خود که برای آیپد طراحی شده بسیار کار می‌کند و مداوم در حال اضافه کردن ویژگی‌های جدید به اپل پنسل است. شما می‌توانید با اپل پنسل در تمامی قسمت‌های iPadOS 14 با دست خط خود بنویسید. این ویژگی Scribble نام دارد و در حال حاضر از انگلیسی و چینی پشتیبانی می‌کند. این ویژگی دست خط شما را به متن تایپی در تمامی قسمت‌ها تبدیل می‌کند.

جستجوی یونیورسال

اپل در iPadOS 14 جستجوی یونویورسال را بهبود بخشیده است. شما با جستجو به اطلاعات اپلیکیشن‌های نصب شده هم دسترسی خواهید داشت. از این جستجو برای یافتن اپلیکیشن‌ها، مخاطبین، اسناد و … می‌توانید استفاده کنید. حالا یونیورسال سرچ iPadOS به Spotlight سیستم عامل macOS نزدیک‌تر شده است.

صفحه تماس کوچکتر

در iPadOS 14 با یک صفحه کوچکتر برای تماس روبرو هستید. هر وقت با شما تماس گرفته شود دیگر کل صفحه پوشانده نمی‌شود و این موضوع در یک نوتیفیکیشن کوچک نمایش داده می‌گردد. حتی زمانی که از اپلیکیشن‌های دیگر استفاده می‌کنید، از این طریق می‌توانید تماس را رد یا تایید کنید. این ویژگی مدت که خواسته کاربران بود و تقریبا تمامی کاربران آیپد از آن استقبال خواهند کرد.

iPadOS 14 اجازه انتخاب ایمیل و مرورگر پیشفرض را می‌دهد

در iPadOS 14 اپل کمی گارد خود را پایین آورده است. اکنون شما امکان انتخاب نرم افزار پیش فرض ایمیل و مرورگر را داریدو این بدان معناست که می‌توانید به طور مثال کروم و فایرفاکس را برای مرورگر وب پیشفرض انتخاب کنید یا از برنامه Outlook به عنوان اپلیکیشن پیشفرض ایمیل استفاده نمایید.

صفحه در حال پخش تمام صفحه برای اپل موزیک

برنامه موزیک iPadOS 14 یک صفحه نمایش جدید در حال پخش تمام صفحه دارد. این صفحه شامل عکس موزیک، اشعار زنده بزرگ، کنترلرها و … است که در صفحه نمایش بزرگ آیپد زیبا به نظر می‌رسد.

iPadOS 14 تقریبا تمامی ویژگی‌های جدید iOS 14 از جمله مسیر دوچرخه سواری، App Clips، مموجی و مموجی استیکرهای جدید، ویژگی‌های جدید iMessage و … را دارا است.

همچنین بخوانید:

iPadOSiPadOS 14