چهارمین نسخه آزمایشی iOS 15 و iPadOS 15 منتشر شد

تقریبا دو هفته پس از انتشار سومین نسخه آزمایشی iOS 15 و iPadOS 15، اپل چهارمین نسخه آزمایشی این دو سیستم عامل را برای توسعه دهندگان منتشر کرده است. از آنجایی که هنوز iOS 15 و iPadOS 15 هنوز در مرحله توسعه هستند، تغییرات زیادی در چهارمین نسخه آزمایشی آن‌ها وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

در سومین نسخه آزمایشی iOS 15 و iPadOS 15 نیز تغییرات مختلفی از جمله صفحه اسپلش جدید اپ استور، تغییرات در سافاری، آیکون وارد کردن عکس از دوربین و … را شاهد بودیم.

همچنین بخوانید:

۱- تغییرات جدید در رابط کاربری سافاری

اپل در iOS 15 ویژگی‌های جدید مختلفی را به سافاری اضافه کرد. این کمپانی در نسخه‌های آزمایشی iOS 15 و iPadOS 15، تغییرات کوچکی را در رابط کاربری سافاری داده است.

در چهارمین نسخه آزمایشی iPadOS 15  ما شاهد تب‌هایی شبیه به macOS Monterey هستیم. همچنین در iOS دکمه اشتراک گذاری در کنار نوار آدرس پایدار است. دکمه بارگیری مجدد وب سایت هم دیگر پنهان نیست و در کنار آدرس سایت دیده می‌شود.

۲- پشتیبانی از باتری پک مگ سیف

اپل چندی پیش از باتری پک مگ سیف برای خانواده آیفون ۱۲ رونمایی کرد. این پک باتری نیاز به iOS 14.7 دارد و البته تا کنون خبری از پشتیبانی آن در iOS 15 نبود. در چهارمین نسخه آزمایشی iOS 15 پشتیبانی از این باتری پک نیز اضافه شده است.

۳- تغییرات در نوتیفیکیشن‌ها

آیکون بخش نوتیفیکیشن‌ها در تنظیمات دستگاه تغییر کرده است. اپل همچنین گزینه جدیدی را برای نمایش ندادن نوتیفیکیشن‌ها هنگام به اشتراک گذاری صفحه نمایش اضافه کرده است.

۴- آیکون جدید دوربین در لاک اسکرین

اپل آیکون دوربین موجود در لاک اسکرین را هم در چهارمین نسخه آزمایشی iOS 15 و iPadOS 15 کمی تغییر داده است. در آیکون جدید دکمه شاتر حذف شده و دایره وسط نیز کمی ضخیم‌تر شده است. نقطه‌ای هم که به عنوان فلش حضور دارد، کمی بزرگتر شده است.

۵- اشتراک گذاری وضعیت فوکوس

در iOS 15 و iPadOS 15 بتا ۴، اپل ویژگی جدیدی را به برنامه مخاطبین اضافه کرده است. شما می‌توانید اشتراک گذاری حالت فوکوس خود را با مخاطبین مورد نظر فعال و یا غیرفعال نمایید.

۶- تغییرات طراحی اپ استور

طراحی اپ استور نیز در چهارمین نسخه آزمایشی iOS 15 و iPadOS 15 تغییر کرده و ما شاهد لبه‌های گرد بخش‌های مختلف هستیم.

اگر قصد نصب نسخه آزمایشی عمومی iOS 15 را دارید به این لینک و اگر قصد نصب نسخه آزمایشی توسعه دهندگان iOS 15 را دارید به این لینک مراجعه نمایید. نسخه نهایی iOS 15 و iPadOS 15 در شهریور ماه سال جاری منتشر خواهند شد.

iOSiOS 15iPadOSiPadOS 15