iOS 15 : ظرفیت موقت آیکلاد برای راه اندازی دستگاه جدید

اپل اغلب برای فضای ذخیره سازی رایگان محدود آیکلاد، مورد انتقاد قرار می‌گیرد. هر وقت بخواهید که از آیفون خود بکاپ بگیرید و آن را بازیابی کنید، این محدودیت شما را آزار می‌دهد. در حالی که اپل این فضای ۵ گیگابایتی را افزایش نداده، یک ویژگی جدید را ارائه داده است. با ظرفیت موقت آیکلاد، کاربران می‌توانند اطلاعات خود را به راحتی به آیفون جدید منتقل کنند.

به طور معمول بکاپ آیفون بیشتر از ظرفیت رایگانی است که اپل به شما ارائه می‌دهد و بدترین قسمت ماجرا این است که از سرویس‌های دیگر مانند گوگل درایو هم، برای بکاپ گیری کامل نمی‌توانید استفاده کنید. بنابراین فضای ۵ گیگابایت رایگان اپل، در اغلب موارد بلااستفاده است. با ویژگی جدید iOS 15، اپل فضای موقتی رایگانی را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید اطلاعات را از آیفون و آیپد قدیمی به دستگاه جدید منتقل کنید. این ظرفیت موقت آیکلاد ، به مدت ۳ هفته در دسترس شما خواهد بود.

اپل در رویداد WWDC، از سرویس جدید آیکلاد پلاس رونمایی کرد. این سرویس ویژگی‌های جدیدی مانند مخفی کردن ایمیل، رله خصوصی و Secure Video را دارا است که در کمال تعجب اپل هزینه آن را افزایش نداده است و با پرداخت همان مبلغ آیکلاد، این ویژگی‌ها هم در اختیار شما قرار می‌گیرند.

قابلیت Private Relay با استفاده از دو رله مختلف، ترافیک خروجی شما را رمز گذاری می‌کند. بدین ترتیب داده‌های شما ایمن می‌شوند و حتی اپل نیز نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند. با قابلیت مخفی کردن ایمیل سرویس آیکلاد پلاس، می‌توانید ایمیل اصلی خود را پنهان کنید. این ویژگی ایمیل‌های تصادفی را برای شما می‌سازد که می‌توانید آن‌ها را برنامه و سایت‌های مختلف استفاده کنید. در حال حاضر آیکلاد اجازه جفت سازی ۵ دوریین را می‌دهد اما این محدودیت در سرویس آیکلاد پلاس وجود ندارد.

iOSiOS 15آیکلاد