طرح مفهومی iOS 15 : ویجت‌های لاک اسکرین، Split View و …

ما فاصله زیادی با WWDC 2021 نداریم. این رویداد در ۱۷ خرداد ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود. در این رویداد اپل از نسل جدید سیستم عامل‌های خود رونمایی خواهد کرد. یک طراح نیز در این میان یک کانسپت جذاب از iOS 15 ارائه داده است که در آن لاک اسکرین بازطراحی شده با ویجت، مولتی تسکینگ با قابلیت split-view و آیکون‌هایی شبیه به macOS Big Sur، دیده می‌شود.

اپل هر ساله نسل جدید سیستم عامل‌های خود را در رویداد سالانه توسعه دهندگان معرفی می‌کند. به همین ترتیب نیز انتظار می‌رود که iOS 15 و macOS 12 را در کمتر از دو هفته دیگر شاهد باشیم. البته طبق شایعات و نشانه‌های یافته شده، اپل در این رویداد که تمرکز روی مسائل نرم افزاری دارد، از مک بوک پرو جدید هم رونمایی خواهد کرد.

این طرح مفهومی جذاب توسط Nicholas Ghigo در یوتیوب منتشر شده است. در این کانسپت سعی شده قابلیت‌هایی که سال‌ها خواسته کاربران است، در نظر گرفته شود. در این طرح، لاک اسکرین بازطراحی شده و ویجت‌ها امکان قرار گرفتن در این صفحه را دارند.

نکته مهم دیگری که در طرح مفهومی iOS 15 به چشم می‌خورد، آیکون‌هایی شبیه به macOS Big Sur است. شاید شما این تغییر را دوست نداشته باشید اما اپل نشان داده علاقه وافری به هماهنگی بین محصولات خود دارد.

در کانسپت iOS 15 یک لایه امنیتی جدید برای اپلیکیشن‌ها در نظر گرفته شده است که به دلخواه کاربر فعال می‌گردد. این لایه امنیتی امکان قفل کردن اپلیکیشن‌ها است که احتمالا با فیس آیدی و تاچ آیدی کار می‌کند.

در نهایت هم در طرح مفهومی iOS 15، قابلیت split-view یا همان تقسیم صفحه نمایش به چشم می‌خورد که در حال حاضر در آیپد حضور دارد. شما با این ویژگی می‌توانید دو برنامه را همزمان کنار هم باز داشته باشید. با وجود صفحه نمایش بزرگ آیفون، احتمال دارد غول کوپرتینویی این قابلیت را به آیفون‌های بزرگتر از ۶ اینچی اضافه نماید.

iOSiOS 15طرح مفهومیکانسپت