طرح مفهومی iOS 14 : ویجت‌های هوم اسکرین، داک، تصویر در تصویر و …

طرح‌های مفهومی یک روش عالی برای داشتن درک از محصولات و ویژگی‌های آینده است. به تازگی یک طرح مفهومی از iOS 14 منتشر گردیده که در آن به شایعاتی که تا کنون منتشر شده‌اند، پرداخته شده است.

این ویدیو توسط یک کانال یوتیوب به نام the Hacker 24 ساخته شده که در آن تمامی ویژگی‌های شایعه شده برای iOS 14 را به تصویر می‌کشد. انتظار می‌رود که iOS 14 در WWDC 2020 که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، رونمایی گردد.

در طرح مفهومی iOS 14 برای استفاده چند از اپلیکیشن به طور همزمان ویژگی Split View را در نظر گرفته شده است. گوشی‌های اندرویدی این ویژگی را در حال حاضر دارند. نمایشگرهای آیفون بزرگتر شده‌اند و حضور چنین ویژگی در iOS 14 منصفانه است. در این طرح مفهومی واقعا تمام چیزهایی که دوست داریم در نسل بعدی iOS داشته باشیم، پوشش داده شده است.

در ابتدای این ویدیو ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن به چشم می‌خورد. در مرحله بعدی این طرح مفهومی ویجت‌ها را در صفحه اصلی نشان می‌دهد و ما قابلیتی شبیه به کامپلیکیشن اپل واچ را هم می‌بینیم. ویجت‌ها هنگام لمس گسترس می‌یابند و جزئیات مربوطه را نمایش می‌دهند. همچنین یک داک شبیه به macOS دیده می‌شود که با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. امکان کشیدن و رها کردن، صفحه تماس کوچک، نوار ایموجی زیر کیبورد و قابلیت تصویر در تصویر از سایر ویژگی‌های این طرح مفهومی هستند.

همچنین بخوانید:

iOS 14طرح مفهومیکانسپت