iOS 14.3 و iPadOS 14.3 عرضه شد [دانلود و تغییرات]

همانطور که انتظار می‌رفت اپل نسخه نهایی iOS 14.3 و iPadOS 14.3 را برای عموم منتشر کرد. این آپدیت یک به روزرسانی نسبتا بزرگ محسوب می‌شود که با آن ویژگی‌های جدید و رفع باگ‌ها را تجربه خواهیم کرد. ما در این مطلب ویژگی‌های جدید iOS 14.3 و iPadOS 14.3 را به همراه لینک دانلود مستقیم آن برای شما آماده کرده‌ایم.

تغییرات iOS 14.3 و iPadOS 14.3

پشتیبانی از Apple ProRAW

هنگامی که اپل از سری آیفون ۱۲ رونمایی کرد، به قابلیت Apple ProRAW اشاره داشت. با این ویژگی تصاویر در فرمت تصویری پیشرفته‌ای ذخیره می‌شوند که کنترل بیشتری برای ویرایش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با iOS 14.3 اپل این قابلیت را اضافه کرد. این قابلیت از طریق تنظیمات دوربین فعال می‌شود. توجه داشته باشید که تصاویر ثبت شده در این فرمت حدود ۲۵ مگابایت حجم دارند!

Apple Fitness+

با iOS 14.3 از Apple Fitness+ هم رونمایی شد، یک سرویس استریم برای ورزش کردن. مشترکان این سرویس می‌توانند جلسات آموزشی مربیان معروف را مشاهده نمایند.

قابلیت تنظیم والپیپر در برنامه میانبر

با iOS 14.3 تغییر والپیپیر به یکی از عملیات‎های برنامه میانبر بدل شده است و شما می‌توانید میانبرهایی به این منظور ایجاد کنید.

بخش حریم خصوصی اپ استور

تمامی اپلیکیشن‌های iOS و iPadOS در اپ استور قسمتی را برای حریم خصوصی دارند که در آن داده‌هایی که از کاربر ممکن است جمع آوری شوند درج می‌گردد.

تمرینات کاردیو

در iOS 14.3 یک شاخص جدید برای تمرینات کاردیو اضافه شده که اساسا میزان اکسیژن مصرفی (VO2) را اندازه گیری می‌کند. این ویژگی با اپل واچ کار می‌کند و نمره داده شده نسبت به سن و میزان فعالیت شما است. این قابلیت فقط برای کاربران بالای ۲۰ سال در دسترس است و همچنین باید ویژگی Wrist Detection اپل واچ فعال باشد که دستگاه بتواند روی مچ دست بودن را تشخیص دهد و حداکثر اکسیژن مصرفی را اندازه بگیرد.

پشتیبانی از کنترلر PS5

iOS 14.3 و iPadOS 14.3 پشتیبانی از کنترلر PS5 را به آیفون و آیپد اضافه می‌کند. همچنین کنترلر جدید آمازون با نام Luna نیز با آیفون و آیپد سازگار خواهند شد.

پشتیبانی از ایرپاد مکس

در iOS 14.3 و iPadOS 14.3 پشتیبانی از ایرپاد مکس، هدفون رو گوشی ۵۴۹ دلاری اپل هم اضافه گردیده است.

آپدیت لوازم جانبی HomeKit مستقیما از اپلیکیشن Home

برنامه Home در صورتی که به روزرسانی جدیدی برای لوازم جانبی HomeKit در دسترس قرار گیرد، اعلان آن را نشان می‌دهد. این احتمال وجود دارد که اپل کاربران را قادر سازد مستقیما از این برنامه آپدیت را انجام دهند.

پشتیبانی از App Clips

کاربران می‌توانند در iOS 14.3 با اسکن کد طراحی شده توسط اپل قسمتی از برنامه یا بازی مربوطه را تجربه کنند، بدون آنکه نیاز باشد کل آن را دانلود نمایند.

تغییر موتور جستجوی پیشفرض به Ecosia

اکنون می‌توانید Ecosia را به عنوان موتور پیشفرض جستجو انتخاب کنید. گزینه‌های دیگر گوگل، بینگ، یاهو و داک‌داک‌گو هستند.

آینه کردن تصاویر سلفی

اپل گزینه آیفون کردن سلفی را به آیفون ۶s تا آیفون X نیز اضافه کرده است.

دانلود و نصب iOS 14.3 و iPadOS 14.3

موارد گفته شده مهمترین تغییرات این نسخه‌ها بودند. اگر مورد مهم دیگری در این نسخه‌ها یافته شد حتما به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید. برای نصب iOS 14.3 و iPadOS 14.3 به صورت OTA به مسیر Settings > General > Software Update بروید.

همچنین می‌تونید فایل فریمور این نسخه‌ها را از لینک‌های زیر دریافت نمایید.

iOS 14iPadOS 14