تاثیر ویروس کرونا روی تولید و فروش آیفون ۹ و آیفون ۱۱

مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر اپلی در تازه‌ترین گزارش خود به تاثیر شیوع ویروس کرونا روی تولید آیفون ۹/آیفون SE 2 و سری آیفون ۱۱ پرداخته است.

وی اظهار داشته که کارخانه ژنگژو فاکسکان یکی از واحدهای مونتاژ آیفون ۹ و آیفون ۱۱ است. این کارخانه قرار بود که از ۲ فوریه، یعنی ۸ روز پیش شروع به کار کند اما این موضوع تا کنون رخ نداده است.

کارخانه فاکسکان در شنژن وظیفه تولید آیفون‌های ۲۰۲۰ را بر عهده دارد. این کارخانه هم قرار بود از ۱۰ فوریه یعنی امروز شروع به کار کند که حداقل یک هفته به تعویق افتاده است.

یکی دیگر از تامین کنندگان کلیدی اپل، پگاترون است که با شیوع ویروس کار را متوقف کرده است. پگاترون آیفون ۱۱ را تولید می‌کند و تولید آیفون ۲۰۲۰ هم در کارخانه شانگهای این شرکت رخ می‌دهد. کارخانه کوشان پگاترون که آیفون ۹ را تولید می‌کند، طبق برنامه قرار بود از ۱۰ فوریه کار خود را شروع کند که حداقل چند روز این موضوع به تاخیر میفتد.

در حالی که کو هیچ عددی را اعلام نکرده اما گفته که شیوع ویروس کرونا می‌تواند منجر به تاخیر در عرضه محصولات جدید اپل شود و بر فروش آیفون تاثیر منفی بگذارد. این تحلیلگر پیش از این کاهش ۱۰ درصدی فروش را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ پیش بینی کرده بود.

بک گزارش دیگر که چندی پیش منتشر شده، ادعا کرد مقامات محلی چینی به علت خطر بالای ویروس کرونا، فاکسکان را از شروع به کار مجدد کارخانه‌هایش منع کرده است. با این حال فاکسکان در حساب رسمی WeChat خود چنین گزارش‌هایی را رد کرد و متذکر شد که پس از بررسی‌های خاص خود تولید را مجددا آغاز خواهد کرد.

برای ایمنی کارکنان کارخانه، فاکسکان اقدامات پیگیری و کنترل همه گیر بیماری را اعمال نموده است. این شامل استفاده تمامی کارکنان از ماسک، بررسی دمای بدن و … می‌شود. هزاران کارگر که به مناسبت سال نوی چینی به تعطیلات رفته بودند با توجه به اینکه هیچ بیانیه رسمی از سوی فاکسکان منتشر نشده بود، به محل کار خود بازگشتند.

همچنین بخوانید:

آیفون 11آیفون 11 پروآیفون 11 پرو مکسآیفون 9آیفون SEآیفون SE 2کرونا