افزونه برای همگام سازی رمز عبورهای ذخیره شده در آیکلاد و سافاری با کروم ویندوز

اپل یک افزونه برای دسترسی به رمز عبورهای ذخیره شده در سافاری و آیکلاد توسط گوگل کروم منتشر کرده است. اکنون کاربرانی که مداوم بین macOS و ویندوز سوییچ می‌کنند، به راحتی می‌توانند به وب سایت‌های مختلف وارد شوند. البته برای استفاده از این قابلیت نیاز به فعال بودن تایید دو مرحله‌ای اپل آیدی می‌باشد که در صورت نداشتن شماره غیر ایرانی، امکان استفاده از آن را ندارید.

همگام سازی رمز عبورهای سافاری

با این قابلیت می‌توانید به رمز عبورهای ذخیره شده دسترسی داشته باشید و همچنین رمز عبورهای جدید قوی ایجاد نمایید. با استفاده از ابزار موجود آیکلاد اپل برای ویندوز، دسترسی، آپدیت و ایجاد رمز عبورهای جدید آسان می‌شود.

افزونه iCloud Passwords با iCloud Keychain همگام سازی می‌شود و این بدان معناست که شما به رمز عبورهای جدید ساخته شده کروم، در سافاری آیفون، آیپد و مک خود نیز دسترسی دارید. بدین ترتیب هر گونه تغییری در رمز عبور کروم ویندوزتان یا سافاری مک، آیفون و آیپدتان دهید، روی همه اعمال می‌گردد.

برای بهره بردن از این قابلیت علاوه بر فعال بودن تایید دو مرحله‌ای اپل آیدی، باید آیفون و آیپد شما به iOS 14 و iPadOS 14 نیز مجهز باشند.

استفاده از پسوردهای آیکلاد در گوگل کروم

پس از دانلود و نصب افزونه کروم، مطمئن شوید که در برنامه iCloud for Windows و قسمت تنظیمات تیک گزینه Passwords in the iCloud فعال باشد. زمانی که در حال مشاهده یک وب سایت در کروم هستید که قبلا رمز عبور آن را در همین برنامه یا سافاری ذخیره کرده‌اید، با زدن روی آیکون افزونه، پسورد ذخیره شده به شما نمایش داده می‌شود و همچنین پیشنهاد رمز عبور قوی جدید برای آن وب سایت خاص ایجاد می‌گردد.

دانلود افزونه iCloud Passwords گوگل کروم

سافاریکرومگوگل