نحوه استفاده از اپ استور در اپل واچ

اپل با watchOS 6 یک ویژگی جدید به ساعت هوشمند خود اضافه کرد و آن چیزی نیست جز اپ استور! با اپ استور اختصاصی اپل واچ شما برای نصب بازی یا برنامه فقط نیاز است به ساعت هوشمندتان مراجعه کنید.

با این ویژگی شما بدون نیاز به آیفون می‌توانید اپلیکیشن مورد نظرتان را جستجو کنید و آن را مستقیما دانلود نمایید. اما این اپ استور یا فروشگاه نرم افزاری چگونه کار می‌کند؟ ما در اینجا نحوه کارکرد آن را برای شما آماده کرده‌ایم.

آموزش استفاده از اپ استور در اپل واچ

مطمئن شوید که اپل واچ شما دارای watchOS 6 و بالاتر است. سپس از لیست اپلیکیشن‌های اپل واچ، App Store را انتخاب نمایید.

مرور و یافتن اپلیکیشن‌ها

زمانی که اپ استور باز شد یک کادر برای جستجو مشاهده می‌‎کنید و از تاج دیجیتال یا Digital Crown می‌توانید برای حرکت در مجموعه‌ها استفاده نمایید. شما دسته‌های پرطرفدار را مشاهده می‌کنید. می‌توانید یک دسته را انتخاب نمایید تا اپلیکیشن‌هایش را مشاهده کنید یا برای مشاهده همه گزینه See All را بزنید.

برای استفاده از ویژگی جستجو روی کادر آن ضربه بزنید. برای وارد کردن واژه خود می‌توانید با گزینه Dictation آن را به صورت صوتی بگویید با با زدن Scribble روی صفحه حرف‌های آن را بکشید. شما همچنین جستجوهای پرطرفدار را مشاهده می‌کنید که در صورت تمایل می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

جزئیات و دریافت بازی و برنامه

زمانی که برنامه یا بازی مورد نظرتان را یافتید با زدن روی آن جزئیات به شما نمایش داده می‌شود. شما همانند اپ استور آیفون به معرفی، تصاویر، توسعه دهنده، حجم، ورژن و … دسترسی دارید.

برای دریافت یک بازی یا برنامه رایگان روی گزینه Get بزنید و برای اپلیکیشن‌های پولی قیمت آن نمایش داده می‌شود که باید روی آن ضربه بزنید. ممکن است که از شما خواسته شود پسورد اپ استور را در آیفون وارد نمایید یا دکمه کناری را برای تایید بزنید.

بررسی کردن اکانت

می‌توانید در اپ استور اپل واچ برخی از جزئیات اکانتتان را ببینید. برای این کار در صفحه اصلی با استفاده از تاج دیجیتال به پایین صفحه بروید و روی Account بزنید.

شما در صحفه باز شده دو گزینه Purchased _خریداری شده_ و Updates _به روزرسانی‌ها_ را مشاهده می‌کنید. اگر از ویژگی Family Sharing استفاده می‌کنید، می‌توانید روی عضو خانواده بزنید تا خریدهای وی را نیز ببینید.

اپ استور در برنامه ساعت

برنامه Watch در آیفون شما نیز گزینه‌برای اپ استور دارد. اگر روی آن ضربه بزنید یک پیغام برای یادآوری اینکه می‌توانید از طریق اپل واچ به اپ استور دسترسی داشته باشید، به شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه Discover Watch Apps on iPhone بزنید تا برنامه‌ها را از طریق آیفونتان مرور کنید.

مبتدی