آموزش مخفی کردن آیکون های دسکتاپ در مک

برخی از افراد مانند من، علاقه‌ای به دسکتاپ شلوغ ندارند اما برخی دیگر می‌خواهند همه چیز در آن جا حضور داشته باشد. اگر می‌خواهید به هر دلیلی تمام آیکون‌های روی دسکتاپ مک خودتان را مخفی کنید این آموزش برای شماست. در این مطلب دو روش مختلف برای این کار داریم که یکی با نصب نرم افزار است و دیگری از طریق ترمینال انجام می‌شود.

محفی کردن آیکون های دسکتاپ macOS با برنامه HiddenMe

برنامه HiddenMe ساده‌ترین راه برای پنهان کردن آیکون‌های دسکتاپ است. HiddenMe یک نرم افزار رایگان می‌باشد که از اپ استور می‌توانید آن را دریافت کنید. البته این برنامه دارای پرداخت درون برنامه‌ای است که با آن امکانات بیشتری در دسترس شما قرار می‌گیرد. اما برای مخفی کردن ساده نیاز به پرداخت هزینه نیست. لازم به ذکر است که این کار فقط آیکون‌ها را از دسکتاپ مخفی می‌کند اما از طریق Finder در دسترس هستند.

۱- برنامه HiddenMe را روی مک خود نصب کنید.

۲- بعد از نصب، برنامه را باز کنید. به صورت خودکار در منو بار، در گوشه بالا سمت راست ظاهر می‌شود.

۳- روی میانبر HiddenMe کلیک کرده و گزینه Hide Desktop Icons را انتخاب کنید. تمام آیکون‌ها و پوشه‌های روی دسکتاپ بلافاصله پنهان می‌شوند.

۴- برای مشاهده مجدد آیکون‌ها، روی میانبر مجددا کلیک کنید و گزینه Show Desktop Icons را انتخاب نمایید.

این برنامه گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها آیکون‌ها را به محض بالا آمدن سیستم عامل مخفی می‌کند. شما می‌توانید گزینه مخفی کردن با یک کلیک را هم در برنامه فعال کنید، با این کار فقط با یک کلیک روی آیکون در استاتوس بار، آیکون‌ها مخفی یا آشکار می‌شوند.

استفاده از Terminal برای پنهان کردن آیکون ها در دسکتاپ مک

شما با استفاده از یک دستور در ترمینال هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

۱- Terminal را روی مک خود اجرا کنید و دستور زیر را وارد نمایید.

defaults write com.apple.finder CreateDesktop -bool false

۲- سپس تایپ کنید:

killall Finder

۳- بعد از زدن Enter، آیکون‌ها باید مخفی شوند. استفاده از این روش بیشتر از برنامه طول می‌کشد اما به خوبی کار می‌کند و نیازی به نصب اپلیکیشن‌های شخص ثالث هم ندارد. بعد از مخفی شدن آیکون‌ها، می‌توانید از طریق Finder به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

۴- برای نمایش مجدد آیکون‌های دسکتاپ، ترمینال را باز کرده و دستور زیر را وارد نمایید:

defaults write com.apple.finder CreateDesktop -bool true; killall Finder

 

متوسط