ترفند ساده برای خارج کردن آب از اسپیکر آیفون

آیا تا به حال شده آیفون خود را به صورت تصادفی درون آب بیاندازید و بعد از خارج کردن از آب، صدای خروجی از اسپیکر مثل همیشه نباشد؟ حتی اگر آیفون شما ضد آب باشد بدین معنا نیست که آب در جایی از گوشی گیر نمی‌کند. شما برای خارج کردن آب از بلندگو یا همان اسپیکر آیفون چندین راه دارید؛ می‌توانید از اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها و حتی میانبر سیری استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

استفاده از میانبر سیری Water Eject

این روش بسیار ساده است و با اجرا کردن یک میانبر سیری، می‌توانید آب موجود در اسپیکر خود را خارج کنید که در ادامه به چگونگی آن می‌پردازیم.

۱- این یک میانبر شخص ثالث است. بدان معناست که بایدگزینه Allow untrusted shortcuts را از مسیر Settings > Shortcuts فعال نمایید.

۲- برای دانلود میانبر مربوطه روی این لینک از طریق آیفون خود بزنید و گزینه Get Shortcut را انتخاب نمایید.

۳- بعد از دانلود شدن، میانبر در برنامه Shortcuts باز می‌شود.

۴- به پایین صفحه بروید و روی گزینه  Add Untrusted Shortcut بزنید.

۵- به تب My Shortcuts رفته و روی Water Eject تپ نمایید.

۶- یک پنجره باز می‌شود که باید روی Begin Water Ejection بزنید تا فرآیید آغاز شود.

اکنون صدایی در آیفون شما پخش می‌شود و قطرات آب از بلندگو خارج می‌گردند.

استفاده از اپلیکیشن و وب سایت برای خارج کردن آب از اسپیکر آیفون

اگر نمی‌خواهید یک میانبر را روی آیفون خود برای این کار نصب کنید، راه‌های دیگری نیز برای شما وجود دارد. می‌توانید از اپلیکیشن‌های رایگان یا وب سایت‌ها استفاده نمایید.

اپلیکیشن‌های زیادی برای این کار وجود دارد اما ما Sonic را پیشنهاد می‌کنیم، چون رایگان است و کار را نیز به خوبی انجام می‌دهد. بعد از نصب اپلیکیشن، می‌توانید فرکانس صدا را تغییر دهید و ببینید کدام برای شما عمل بهتر می‌کند. روی دکمه Play بزنید تا با پخش صدا در فرکانس انتخابی، آب از اسپیکر خارج گردد.

همچنین می‌توانید از وب سایت Online Tone Generator برای خلاص شدن از آب درون اسپیکر آیفون خود استفاده کنید. این وب سایت نیز مانند اپلیکیشن Sonic عمل می‌کند. کافی است فرکانس را انتخاب کنید و روی گزینه Play بزنید.

اگر آیفون شما درون آب افتاد، به هیچ وجه سعی نکنید با اشیاء مختلف و نوک تیز، آب را از درون اسپیکر خارج کنید، روش‌های بالا به خوبی این کار را برای شما انجام می‌دهند. همچنین آیفون را سریعا خشک کنید، مدتی آن را خاموش نگه دارید و سینی سیم کارت را باز نکنید.

مبتدی