بکاپ گیری خودکار از تصاویر و فیلم‌ها در Google Photos

اگر به هر دلیلی از جمله محدودیت فضا در نسخه رایگان آیکلاد، می‌خواهید تصاویر و فیلم‌های موجود در آیفون و آیپدتان را در جای دیگر آپلود کنید، Google Photos یک انتخاب مناسب است. با Google Photos می‌توانید به صورت خودکار فرآیند بکاپ گیری را داشته باشید.

استفاده از برنامه محبوب Google Photos ویژگی‌های مختلفی را به شما ارائه می‌دهد که قبلا در این مطلب کاملا به آن‌ها پرداخته‌ایم. از جمله قابلیت‌های Google Photos می‌توان به تشخیص چهره و حیوانات خانگی، هوش مصنوعی در جستجو با کلمات کلیدی، امکانات فوق‌العاده ویرایش، گوگل لنز و … اشاره داشت. گوگل به هر اکانت ۱۵ گیگابایت فضای رایگان می‌دهد. شما می‌توانید تصاویر را با کیفیت اصلی یا فشرده ذخیره کنید. عکس‌ها و فیلم‌های ذخیره شده در سرورهای گوگل در تمامی دستگاه‌های مورد نظرتان در دسترس خواهند بود.

ما در این مطلب به شما نحوه تنظیم کردن Google Photos برای بکاپ گیری خودکار، جابجا کردن تصاویر از iCloud به گوگل و غیرفعال کردن بکاپ گیری از تصاویر توسط آیکلاد را آموزش می‌دهیم.

راه اندازی Google Photos در آیفون

راه اندازی Google Photos بسیار ساده است. اگر قبلا این برنامه را دانلود و نصب نکرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به این لینک آن را دریافت کنید. در اولین ورود به برنامه، دسترسی به تصاویر از شما خواسته می‌شود که باید ان را بدهید. سپس از شما یک اکانت گوگل یا همان جیمیل خواسته می‌شود. بعد از نصب برنامه و وارد شدن به اکانت می‌توانید از Google Photos به جای برنامه پیشفرض Photos استفاده نمایید. اما پیشنهاد می‌کنم برای استفاده از این برنامه ادامه آموزش را بخوانید.

جابجایی تصاویر از iCloud به Google Photos 

شما می‌توانید همه تصاویر و ویدیوها را از آیکلاد به گوگل فوتوز منتقل کنید که فضای iCloud خالی شود. اگر از تصاویر و فیلم‌های خود در آیکلاد تا کنون بکاپ نگرفته‌اید، نیازی به انجام این مرحله نیست. برای انتقال تصاویر و فیلم‌ها از iCloud به Google Photos می‌توانید از ابزار Data & Privacy اپل استفاده کنید.

۱- این لینک را باز کنید. (https://privacy.apple.com/)

۲- اپل آیدی و پسوردتان را وارد کنید.

۳- روی گزینه Transfer a copy of your data بزنید.

۴- از منوی کشویی Google Photos را انتخاب کنید. در پایین صفحه هم شما می‌توانید انتخاب کنید که تصاویر _Photos_ یا ویدیوها _Videos_ یا هر دو منتقل شوند. سپس روی گزینه Continue بزنید.

۵- در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود که وارد اکانت گوگلتان شوید که باید جیمیل و پسورد را وارد کنید. همچنین اگر از شما برای این کار تاییدیه خواست شد، آن را  بدهید.

با این کار تمامی تصاویر و ویدیوهای شما در آیکلاد، در گوگل فوتوز هم در دسترس خواهند بود. این کار ممکن است تا ۷ روز زمان ببرد ولی معمولا در زمان بسیاری سریعی انجام می‌شود. بعد از کپی شدن تصاویر در گوگل فوتوز، می‌توانید آن‌ها را از آیکلاد حذف نمایید.

غیرفعال کردن iCloud Photos

بعد از انجام مراحل بالا باید بکاپ گیری تصاویر در آیکلاد را غیرفعال کنید که دیگر از ویدیوها و تصاویرتان فایل پشتیبان تهیه نشود. به این منظور مراحل زیر را انجام دهید.

۱- تنظیمات _Settings_ را باز کنید.

۲- در بالای صفحه تنظیمات روی اپل آیدی خود بزنید. از منو iCloud را انتخاب کنید.

۳- از صفحه باز شده روی گزینه Photos تپ نمایید.

۴- گزینه‌های iCloud Photos و My Photo Stream را خاموش نمایید.

با انجام این کار دیگر از تصاویر و فیلم‌هایتان در آیکلاد بکاپ گرفته نخواهد شد.

آپلود خودکار تصاویر و ویدیوها از آیفون به Google Photos

با انجام مراحل زیر دیگر نیازی نیست به صورت دستی از تصاویر و ویدیوهای خود بکاپ بگیرید و Google Photos این کار را برای شما انجام می‌دهد.

۱- برنامه گوگل فوتوز را در آیفون خود باز کنید.

۲- روی آیکون پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و Google Photos Settings را انتخاب کنید.

۳- از صفحه باز شده گزینه Backup & Sync را فعال نمایید.

از این پس تصاویر و ویدیوهای شما به صورت خودکار در گوگل فوتوز بکاپ گیری می‌شوند. بعد از اینکه فرآیند بکاپ گیری به اتمام رسید، می‌توانید عکس و فیلم‌ها را از دستگاه خود حذف کنید که فضای آن اشغال نشود.

 

iCloudآیکلادمتوسط