گرفتن اسکرین شات کامل در آیفون [ اسکرین شات اسکرولی ]

گرفتن اسکرین شات در آیفون بسیار ساده است. با این حال اگر بخواهید به طور مثال از یک لیست طولانی یا صفحه یک وب سایت به طور کامل اسکرین شات بگیرید، روش عادی کاربرد ندارد. شما در این موارد نیاز دارید که اسکرین شات خارج از آنچه که به شما نمایش داده می‌شود، ثبت گردد و نیازی به گرفتن چندین اسکرین شات نباشد. به این نوع اسکرین شات اصطلاحا اسکرولی می‌گویند.

استفاده از این نوع اسکرین شات به خصوص در مواقعی که می‌خواهید از یک لیست اسکرین شات بگیرید مفید است. زیرا ترتیب لیست به هم نمیخورد و کل اطلاعات در یک عکس مشخص است.

خوشبختانه سیستم عامل iOS و iPadOS این قابلیت را به طور پیشفرض دارد. شما به سادگی با تغییر یک گزینه در هنگام اسکرین شات گرفتن می‌توانید آنچه که روی صفحه نیست و مجبور به اسکرول برای دیدن آن هستید نیز، ثبت کنید.

چگونه اسکرین شات اسکرولی در آیفون و آیپد بگیریم؟

۱- دکمه افزایش صدا + دکمه کناری را در آیفون‌های دارای فیس آیدی بزنید یا در دستگاه‌های دارای تاچ آیدی روی دکمه هوم + دکمه کناری به صورت همزمان فشار دهید تا از صفحه نمایش گرفته شود. [البته می‌توانید از سایر روش‌های گرفتن اسکرین شات مانند استفاده از دکمه مجازی نیز بهره ببرید.]

۲- روی پیش نمایش اسکرین شات که در گوشه سمت چپ پایین صفحه ظاهر می‌شود بزنید. البته این پیش نمایش بعد از چند ثانیه ناپدید می‌شود پس باید تقریبا سریع باشید.

۳- در صفحه باز شده روی گزینه Full Page بزنید. با این کار ناحیه‌های پایین یا بالای آنچه که صفحه نمایش آیفون شما نشان می‌دهد نیز در تصویر ثبت می‌گردد. این کار هنگام مرور با سافاری یا مشاهده فایل PDF می‌تواند بسیار مفید باشد.

۴- برای پیش نمایش اسکرین شات اسکرولی گرفته شده می‌توایند از نوار موجود در کنار آن استفاده کنید. برای این کار بعد از ضربه زدن روی آن، انگشتتان را نگه دارید و بالا و پایین کنید تا تمام تصویر را ببینید.

۵- شما می‌توانید در همین صفحه با ابزارهای پیشفرض سیستم عامل، ویرایش مورد نظرتان را روی اسکرین شات گرفته شده اعمال کنید.

۶- با زدن روی گزینه Done، تصویر شما ذخیره می‌شود. همچنین می‌توانید با انتخاب آیکون به اشتراک گذاری، مستقیما این اسکرین شات را برای مقصد مورد نظر ارسال کنید. اسکرین شات‌ها در آلبوم Screenshots نرم افزار Photos ذخیره می‌شود.

اسکرین شات اسکرولی در آیفون فقط در برنامه‌های سافاری، هنگام مشاهده PDF، برنامه ایمیل، یادداشت و چند برنامه پیشفرض دیگر در دسترس است. اگر در برنامه‌های شخص ثالث گزینه Full Page را مشاهده نکردید به همین خاطر است.

میانبر نرم افزار برای گرفتن اسکرین شات اسکرولی

همانطور که گفته شد اسکرین شات اسکرولی پیشفرض فقط در یکسری از اپلیکیشن‌ها در دسترس است. اگر بخواهید در همه جا از این نوع اسکرین شات‌ها بگیرید باید به سراغ اپلیکیشن‌های شخص ثالث و میانبر بروید. گزینه‌های متعددی برای این کار وجود دارد که ما در ادامه به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

Picsew – Screenshot Stitching

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای اسکرین شات است و می‌تواند تا ۳۰۰ تصویر را به یکدیگر، برای داشتن یک تصویر، بچسباند. این برنامه امکان چسباندن تصاویر در حالت افقی و عمودی را دارا است، امکان گرفتن اسکرین شات از ضبط صفحه نمایش را دارد و …

توضیحات بیشتر و دانلود

Tailor – Screenshot Stitching

بهترین قسمت این نرم افزار امکان همپوشانی تصاویر است. این قابلیت هنگام کار با اسکرین شات از اپلیکیشن‌های پیام رسان مانند تلگرام، واتس اپ، فیسبوک، توییتر و … بسیار مفید است.

توضیحات بیشتر و دانلود

میانبر

یک میانبر نیز برای این کار با نام Long Screenshot وجود دارد که با برنامه پیشفرض Shortcuts اپل کار می‌کند. با این برنامه می‌توانید چندین عکس را در یک عکس ادغام کنید. همچنین گزینه‌ای برای انتخاب هدر و فوتر عکس نهایی دارد.

دانلود

Shortcutsمبتدیمیانبر