چگونه اپل واچ را ریست کنیم؟

شاید گاها نیاز باشد اپل واچ خود را ریست کنید، به طور مثال رمز آن را فراموش کرده‌اید و یا یک اپل واچ جدید خریداری کرده‌اید و قصد فروش قبلی را دارید. ریست کردن همچنین راه خوبی برای رفع مشکلات نرم افزاری و عملکرد می‌باشد. روش کار ساده است، برای یاد گرفتن آن با ما همراه باشید.

چگونه اپل واچ را ریست کنیم؟

ریست کردن از طریق آیفون

بهترین روش ریست کردن اپل واچ از طریق آیفون است. با ریست از اینجا جفت سازی و Activation Lock غیر فعال می‌شود و اپل واچ به حالت کارخانه برمی‌گردد. اگر قصد فروش اپل واچ خود را دارید این مراحلی است که باید دنبال کنید.

۱- برنامه Watch را باز کنید و روی اپل واچ خود در بالای قسمت My Watch تپ کنید.

۲- از صفحه بعدی بر روی گزینه “i” که بعد از اپل واچتان قرار دارد بزنید و سپس Unpair را انتخاب کنید.

۳- زمانی که از شما اطلاعات حساب آیکلادتان خواسته شد آن‌ها را وارد کنید. زمانی که پروسه انجام شود اپل واچ شما از حساب آیکاد حذف شده است. حالا برای ادامه کار باید به ساعت بروید. قبل از این کار مطمئن شوید که شارژ دستگاه مناسب است یا به شارژر متصل است.

۴- به اپل واچ خود بروید و مسیر مقابل را دنبال کنید. Settings -> General -> Reset و گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب نمایید.

۵- از شما رمز عبور خواسته می‌شود و مدتی طول می‌کشد که پروسه انجام شود. پس از تکمیل فرآیند به صفحه جفت سازی منتقل می‌شوید.

ریست کردن از طریق اپل واچ

اگر که اپل واچتان را با دستگاهی جفت سازی نکرده‌اید و یا رمز عبور آن را فراموش کردید مراحل زیر را دنبال کنید. دقت داشته باشید با این روش Activation Lock غیرفعال نمی‌شود و اگر قصد واگذاری اپل واچ را دارید باید از طریق آیفون و شیوه بالا ریست کنید.

۱- ممطئن شوید که اپل واچ به شارژ است.

۲- دکمه کناری اپل واچ را فشار دهید و نگه دارید تا منوی خاموش کردن اپل واچ را مشاهده کنید.

۳- روی اسلایدر Power Off محکم فشار دهید.

۴- این گزینه به Erase All Content and Settings تغییر می‌کند. برای شروع فرآیند روی آن تپ کنید.

ریبوت و هارد ریبوت اپل واچ‎

اگر با عملکرد اپل واچ خود مشکل دارید شاید با ریبوت ساده رفع شود و نیازی به برگرداندن به تنظیمات کارخانه نباشد. بسیاری از مشکلات نرم افزاری چه در اپل واچ و چه در iOS با ریبوت و هارد ریبوت کردن رفع می‌شوند.

برای ریبوت عادی کافی است که دکمه کناری اپل واچ را بگیرید و انگشت خود را برای روی اسلایدر Power Off بکشید و سپس دستگاه را روشن کنید.

برای هارد ریبوت دکمه کناری و دکمه چرخشی _Digital Crown_ را به مدت ده ثانیه نگه دارید تا لوگوی اپل نمایش داده شود.

اپل واچمتوسط