iOS 15 : نحوه مدیریت و حذف صفحات اصلی در آیفون

iOS 15  ویژگی‌های جدید متعددی را به آیفون شما اضافه می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها امکان حذف کامل صفحات هوم اسکرین آیفون می‌باشد. برای آشنا شدن با نحوه این کار و مدیریت صفحات در iOS 15، با ما همراه باشید.

با iOS 14 اپل ویژگی App Library را معرفی کرد، یک صفحه که تمامی اپلیکیشن‌های شما را با دسته بندی خودکار و هوشمند، در بر می‌گیرد. همراه با App Library، اپل امکان مخفی کردن صفحات اصلی آیفون را نیز فراهم کرد. با این کار دسترسی سریع به App Library امکان پذیر می‌شد چون در آخرین صفحه هوم اسکرین قرار داشت.

در iOS 15 اپل این ویژگی را توسعه داده و شما می‌توانید یک صفحه کامل را بدون نیاز به جابجایی و حذف اپلیکیشن‌های آن، به طور کامل حذف نمایید.

مدیریت صفحه های هوم اسکرین آیفون در iOS 15

۱- در صفحه اصلی خود روی یک فضای خالی تپ کنید و انگشتتان را نگه دارید.

۲- بعد از وارد شدن به حالت ویرایش، روی نقطه‌های پایین صفحه بزنید.

۳- در صفحه‌ای که باز می‌شود تمامی صفحات هوم اسکرین شما قرار دارند. ترتیب صفحات از سمت چپ بالا شروع می‌شود.

۴- با گرفتن و کشیدن صفحات مورد نظر می‌توانید ترتیب آن‌ها را تغییر دهید. زمانی که به صفحه بندی مورد نظرتان رسیدید، روی گزینه Done در گوشه سمت راست بالای صفحه بزنید.

حذف صفحات اصلی آیفون در iOS 15

۱- در صفحه اصلی خود روی یک فضای خالی تپ کنید و انگشتتان را نگه دارید.

۲- روی نقطه‌های پایین صفحه بزنید.

۳- برای حذف یک صفحه باید ابتدا آن را غیر فعال کنید. برای این کار روی آیکون تیک پایین صفحه بزنید.

۴- روی آیکون (-)، در گوشه سمت چپ صفحه مورد نظر بزنید و سپس Remove را انتخاب کنید.

۵- روی گزینه Done در گوشه سمت راست بالای صفحه بزنید تا تغییرات شما ذخیره شوند.

نکته: وقتی شما یک صفحه را حذف می‌کنید، اپلیکیشن‌های آن از آیفون شما حذف نمی‌شوند. آن‌ها همچنان از طریق جستجو و App Library در دسترس هستند. با این حال صفحه‌ای که حذف می‌شود، قابل بازیابی نیست. اگر می‌خواهید مجدد یک صفحه با اپلیکیشن‌های مورد نظرتان ایجاد کنید، باید اپلیکیشن‌ها را از App Library به یک صفحه جدید بکشید و رها کنید.

iOS 14 و iOS 15 تغییرات مهمی را در هوم اسکرین ایجاد کردند که تجربه کاربری از سیستم عامل را به شدت ارتقا دادند. جدای از موارد بالا، iOS 15 قابلیت‌های جدید بسیار دیگری دارد که با مراجعه به این لینک می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.

نسخه نهایی iOS 15 در شهریور ماه یا اوایل مهر در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. با این حال شما می‌توانید در حال حاضر نسخه آزمایشی iOS 15 را از طریق این آموزش نصب کنید.

iOS 15مبتدی