چگونه صدای شاتر دوربین آیفون را قطع کنیم؟

هنگام عکس گرفتن با آیفون، به محض زدن دکمه شاتر یک صدا پخش می‌شود. این یک روش مفید برای اطلاع کاربر از ثبت عکس است اما در برخی مواقع خوشایند نیست. به طور مثال زمانی که در یک جلسه هستید یا یک اتاق ساکت و قصد گرفتن عکس را دارید، در این شرایط صدای پخش شده اتفاق خوبی نیست. اگر می‌خواهید در این شرایط صدای شاتر دوربین را قطع کنید در ادامه با ما همراه باشید.

متاسفانه هیچ گزینه‌ای برای غیر فعال کردن مستقیم این صدا وجود ندارد با این حال روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. البته اگر گوشی شما پارت نامبر کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی باشد، روش اول و دوم برای شما کار ساز نیست.

نحوه بی صدا کردن دوربین آیفون

۱- سایلنت کردن آیفون

شما می‌توانید با سایلنت کردن کلی آیفون، صدای شاتر دوربین را هم قطع کنید. این کار را می‌توانید از طریق دکمه فیزیکی سمت چپ گوشی و دکمه مجازی انجام دهید. صدای شاتر در برنامه‌های شخص ثالث مانند اینستاگرام، واتس اپ و اسنپ چت نیز قطع می‌شود. بعد از گرفتن عکس فراموش نکنید که دستگاه را از حالت سایلنت خارج کنید چون دیگر صدا زنگ‌ها و نوتیفیکیشن‌ها رو نمی‌شنوید.

۲- کم کردن صدا

یکی دیگر از روش‌ها، کم کردن صدا تا پایین‌تر حد است. این کار را می‌توانید با دکمه‌های فیزیکی، مجازی و یا از کنترل سنتر انجام دهید.

۳- ثبت تصویر زنده

تصاویر زنده یا Live Photos در سال ۲۰۱۵ معرف شد. تصاویر سه ثانیه‌ای که دارای صدا است و حرکت می‌کند. زمانی که تصاویر زنده را ثبت می‌کنید، صدای شاتر دوربین وجود ندارد.

۴- گرفتن عکس هنگام فیلمبرداری

دوربین آیفون هنگام فیلمبرداری نیز به شما امکان عکس گرفتن می‌دهد. زمانی که در این حالت عکس بگیرید، صدای شاتر وجود ندارد. زمانی که دوربین آیفون در حال فیلمبرداری است، دکمه سفید شاتر برای عکس گرفتن در دسترس شما است که با زدن آن صدای شاتر پخش نمی‌شود.

۵- اتصال هدفون بی‌سیم و یا سیمی

با این کار صدای شاتر کاملا قطع نمی‌شود در عوض از طریق هدفون پخش می‌شود.

۶- پخش موزیک هنگام عکس گرفتن

با این کار صدای شاتر پنهان می‌شود. از طریق برنامه موزیک آیفون یا هر برنامه پخش موزیک دیگری، یک آهنگ را پخش کنید. صدای شاتر در این حالت پخش می‌شود اما با وجود موزیک به سختی شنیده می‌شود.

مبتدی